کد خبر: ۲۷۰۱۵۱
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۷ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۳
العالم: "هاشم الهشامی" در گفتگو با روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز گفت: بغدادی سرکرده داعش درحال حاضر دارای 25 سرکرده و مشاور اصلی در همه مناطق عراق و سوریه است که یک سوم از آنان از افسران دوره صدام هستند و تقریباً همه آنان توسط نیروهای آمریکایی بازداشت شده بودند.

وی افزود که ساختار گروه تروریستی داعش متشکل از مردان میان سال است که بسیاری از آنان از افسران ارتش صدام بودند و در بخش‌های مالی و سلاح و عملیات نظامی و جذب نیرو فعالیت می کنند.

این کارشناس عراقی تأکید کرد: " عواد ابراهیم السامرائی " معروف به ابوبکر بغدادی ، سرکرده گروه داعش ، اکثر سرکردگان این گروه را زمانی که خود در زندان بوکا (تحت کنترل نیروهای آمریکایی درآن زمان ) زندانی بود، از میان زندانیان این زندان انتخاب کرد.

وی افزود: بغدادی نظامیان را بر دیگران ترجیح می داد، و از این رو تیم سرکردگان داعش را اغلب افسران ارتش منحل شده صدام معدوم تشکیل می دهند.

این کارشناس عراقی اظهار داشت: درمیان سرکردگان داعش ، افسرانی مانند فاضل الحیالی افسر سابق ارتش عراق و عدنان السویداوی هستند که ریاست شورای نظامی گروه داعش را برعهده دارد.

خبرگزاری عین العراق نوشت: ارزیابی این کارشناس عراقی و سران اطلاعاتی آمریکا با تکیه به اسنادی صورت می‌گیرد که ارتش عراق از گروه داعش به دست آورده است؛ و پیشرفت‌هایی که گروه‌های تروریستی به آن دست یافته‌اند، نتیجه ادغام مهارت های نظامی کلاسیک و تکنیک های تروریستی است.

هاشم الهاشمی تأکید کرد: گروه داعش در واقع ، ادغامی از تروریست ها و افسران ارتش سابق عراق است.

یک مسؤول اطلاعاتی آمریکایی که خواست نامش فاش نشود ، گفت: این افراد به خوبی از اقدامات تروریستی در داخل و خارج از عراق آگاه بوده‌اند و از عملیات مبارزه با تروریسم در جریان عملیات افزایش نیروهای ارتش آمریکا در سال 2007 جان به دربرده اند.

وی خاطرنشان کرد که ساختار گروه داعش برگرفته از همان ساختار القاعده در عراق در دوران زرقاوی است که در سال 2006 توسط نیروهای آمریکایی به قتل رسید.

 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"