کد خبر: ۲۷۰۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۲۵ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۳
فارس: در مطالعه‌ای در سال 2001 در فرانسه گفته شده بود خوردن روزانه 5 میوه و سبزیجات برای سلامت بدن مفید و ضروری است اما چرا 5 میوه و سبزیجات؟

بارها تکرار شده و خوانده‌ایم خوردن میوه و سبزیجات روزانه برای سلامت بدن مفید است و نباید فراموش شود؛ میوه‌ها و سبزیجات مواد مغذی و ضروری برای بدن ما هستند زیرا به بدن انرژی می‌دهند، با بیماری‌هایی مانند بیماری قلبی عروقی، دیابت و کلسترول بالا و بد مبارزه می‌کنند.

علاوه بر این میوه و سبزیجات حاوی آنتی اکسیدان هستند که از پیری جلوگیری کرده و از سلول‌های بدن محافظت می‌کنند تا آسیب نبینند؛ به همین منظور کارشناسان توصیه کرده‌اند روزی 5 میوه و سبزیجات بخورید.

محققان محاسبه کرده‌اند که خوردن روزانه 5 میوه و سبزیجات برای سلامت بدن مفید است اما از این مقدار کمتر نباید باشد؛ خوردن میوه مهم است اما سطح تغذیه‌ای آن مانند سبزیجات نیست؛ آن‌ها می‌گویند: میوه دارای مقدار زیادی ویتامین و فیبر است اما بیش از حد می‌تواند به بدن آسیب برساند؛ با این حال باید مراقب بود و به اندازه خورد؛ مخصوصا افرادی که قند بالایی دارند.

میوه زیاد موجب می‌شود قند خون بالا برود و باعث تجمع چربی‌های ناسالم در سلول‌ها می‌شود؛ مخصوصا در مورد آناناس، پرتقال، موز و یا انگور هنگامی که این میوه‌ها رسیده باشند.

خوردن کم میوه موجب بروز خطری نمی‌شود اما افرادی که دارای دیابت هستند باید از خوردن برخی میوه‌ها اجتناب کنند و از مصرف میوه‌هایی مانند توت فرنگی، تمشک، زغال اخته، تمشک خودداری کنند.

قبل از هر چیز باید رژیم غذایی متعادل داشت و نباید فراموش کرد تعادل در هرکاری حتی غذا خوردن خوب است؛ اگر می‌خواهید بدنی سالم با عملکردی طبیعی داشته باشید تعادل را در خوردن حتی میوه و سبزیجات روزانه حفظ کنید.
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"