کد خبر: ۲۷۰۲۱۵
تاریخ انتشار: ۰۲:۲۲ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۳

ایسنا: پس از روی کار آمدن دولت یازدهم، طرح‌هایی از قبیل مسکن حمایتی، لیزینگ مسکن و مسکن اجتماعی و ... مطرح شد که هیچ کدام از آن‌ها تاکنون نهایی نشده و به مرحله اجرا نرسیده است.

مسکن اجتماعی نیز طرحی بود که برای گروهی تعریف شد که در شرایط اضطرار هستند و نمی‌توانند با اتکا به منابع مالی خود صاحب مسکن شوند و با توجه به اینکه طرح مسکن مهر نتوانست همه اقشار نیازمند خانه را تحت پوشش قرار دهد، این طرح از سوی دولت یازدهم مطرح شد.

به طور کلی نحوه کار در مسکن اجتماعی پیچیده‌تر است چراکه آورده اولیه از سوی مردم در این طرح وجود ندارد و باید روی ساز و کار مالی آن کار شود.

به گفته مظاهریان، معاون وزیر راه و شهرسازی قرار نیست در طرح مسکن اجتماعی از سوی دولت پول توزیع شود تا اجرای این طرح ایجاد تورم در بازار مسکن نکند.

به عقیده وی در تعریف بین‌المللی مسکن اجتماعی یعنی خدمت‌رسانی به گروه ضعیف جامعه و تامین عدالت، حمایت از قشر ضعیف جامعه است.

آنچه مسئولان درنظر دارن این است که مسکن اجتماعی برای گروهی ساخته شود که در مسکن مهر هم نتوانستند آورده لازم را بیاورند پس این وظیفه دولت است که آنها را صاحبخانه کند.

در این زمینه فریبرز واحدی - مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان تهران - درباره آخرین جزییات این طرح در وزارت راه و شهر سازی به خبرنگار ایسنا گفت: طرح مسکن اجتماعی یکی از مدل‌های طرح جامع مسکن است که اکنون در وزارت راه و شهرسازی در حال بازنگری است.

به گفته وی اقشاری که مسکن مهر نتوانست آنها را تحت پوشش قرار دهد در طرح مسکن اجتماعی لحاظ می‌شوند چراکه مسکن مهر فقط فقط اقشار 4 و 5 را پوشش داد و اقشار 1 و 3 باقی‌ ماندند که طرح مسکن اجتماعی آنها را در برمی گیرد.

البته با توجه به ناتمام بودن طرح مسکن مهر در کشور و بار سنگین مالی که این پروژه به کشور تحمیل کرده و هنوز هم پرونده‌اش بسته نشده شاید اجرای طرح‌های دیگر مسکنی چندان منطقی نباشد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"