کد خبر: ۲۷۰۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۳
مهر: واکنش پوتین به نشست با پوروشنکو و ادعای پنتاگون درباره افزایش شمار نیروهای روسی در مرز با اوکراین از جمله تحولات این کشور به شمار می رود.

شینهوا از توافق ولادیمیر پوتین و  پترو پوروشنکو روسای جمهور روسیه و اوکراین در مینسک برای ارسال کمک‌ های بشردوستانه به مردم دونتسک و لوهانسک در جنوب شرق این کشور به وسیله قطار خبر داد و گزارش داد پوتین همچنین نشست با پوروشنکو را مثبت و خوب ارزیابی کرده است.

خبر دیگر اینکه در پی هشدار شورای امنیت درباره تشدید بحران اوکراین، سخنگوی پنتاگون با طرح ادعای افزایش نیروهای روسی در مرز مشترک با این کشور از ورود سیستم‌ های تسلیحاتی پیچیده به اوکراین خبر داد.

در همین رابطه جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا با طرح ادعای کمک نیروهای روس به شبه‌ نطامیان جدایی‌ طلب خواستار خروج نیروهای روس از اوکراین و کاهش تنش ها در منطقه شد.

ارتش اوکراین نیز مدعی شده است که شماری از نظامیان روسی به همراه خودروی زرهی وارد خاک این کشور شدند، این درحالیست که مسکو ضمن رد این ادعاها کی یف را به نقض تمام توافق‌ های سیاسی بر سر حل بحران اوکراین متهم کرده است.

سخنگوی ارتش اوکراین اعلام کرده است: گروهی از سربازان روسی به همراه خودروهای زرهی و کامیون از مرز اوکراین عبور کرده و وارد شهر آموروسییوکا شده اند.

این مقام اوکراینی همچنین از کشته شدن 200 جدایی طلب طرفدار روسیه در درگیری های دو شهر هورلیوکا و ایلووایسک خبر داد. پنج ماه درگیری میان نیروهای دولتی و شبه‌نظامیان حامی استقلال اوکراین به مرگ بیش از دو هزار تن در مناطق شرقی و جنوب شرقی اوکراین انجامیده و صدها هزار تن آواره شده‌اند.
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"