کد خبر: ۲۷۰۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۶ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۳
خبرگزاری مهر: محققانی که برای مطالعه و بررسی چگونگی جهش ویروس ابولا به آفریقا سفر کرده بودند، نتوانستند شاهد انتشار مطالعاتشان باشند و هر 5 محقق در اثر ابتلا به ابولا جان باختند.

محققان و پزشکان بسیاری برای درمان و مداوای بیماران جان خود را از دست داده اند. در ماه های اخیر و با شیوع بیماری ابولا، محققان بسیاری به این بیماری مبتلا شده و زندگی آنها تا پای مرگ پیش رفته است. ابولا، بیماری ویروسی است که پس از ورود به بدن با تب و خونریزی همراه است. 50 تا 90 درصد مبتلایان به این بیماری فوت می کنند.

محققان آمریکایی نمونه اولیه داروی تجربی کشف شده با نام «زی مپ» را در نمونه های حیوانی مورد آزمایش قرار داده و با نتایج مثبت این پژوهش مواجه شدند سپس این داروی تجربی در بیمارستانی در آتلانتای آمریکا به پزشکی با نام «کنت برنتلی» که در حین طبابت در لیبریا به بیماری ابولا مبتلا شده بود، تزریق و در نهایت وی توانست از این بیماری جان سالم به در ببرد اما محققان و پزشکان دیگری که به غرب آفریقا سفر کرده بودند تا راه حل مناسبی علیه شیوع و همینطور ریشه کن شدن این بیماری بیابند، جان سالم به در نبردند و هر 5 محقق جان خود را از دست دادند.

مطالعه ای به بهای جان 5 محقق

پنج محقق با 5 ملیت مختلف در بیمارستانی در کشور سیرالئون در غرب آفریقا مشغول بررسی و همینطور چگونگی شیوع این بیماری مرگبار بودند.

آنها مطالعات خود را بر بیش از 100 فرد مبتلا به بیماری ابولا و همینطور تجزیه و بررسی ویروس ابولا در خون ساکنان غرب افریقا انجام داده بودند و در حال بررسی تفاوت و چگونگی شیوع این بیماری با سایر قسمت های افریقا بودند که از شدت بیماری از ادامه کار بازماندند و جان خود را در مسیر تحقیقاتشان از دست دادند.

نتایج کار آنها قبل از مرگشان به سایر همکارانشان در دانشگاه هایی مانند ماساچوست و کمربیج ارسال شده بود.

نتایج مطالعات محققانی که جان خود را از دست داده بودند توانست راه حل های جدیدی را در رابطه با این بیماری پیش روی پزشکان قرار داده و آنها توانستند جدیدترین نتیجه گیری های خود را در رابطه با ابولا منتشر کنند اما متاسفانه پنج محقق شاهد چاپ و تاثیر تحقیقاتشان در روند درمان بیماری ابولا نبودند.

بنا به گزارشات منتشر شده، 240 پزشک و پرستار در مسیر مبارزه با ابولا به این بیماری مبتلا شده اند که تاکنون در حدود 120 نفر از آنها در اثر این بیماری جان باخته اند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"