کد خبر: ۲۷۰۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۳
به گزارش خبرخودرو ، مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت : یکی از سیاست هایی که در سازمان شهرداری تهران در حوزه حفاظت ازمحیط زیست در دستور کار قرار دارد تعیین محدوده تردد خودروها بر اساس میزان آلایندگی آن ها است .

اجرای طرح تردد خودروها بر اساس میزان آلایندگی در پایتخت

به  گزارش خبرخودرو ، مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت : یکی از سیاست هایی که در سازمان شهرداری تهران در حوزه حفاظت ازمحیط زیست در دستور کار قرار دارد تعیین محدوده تردد خودروها بر اساس میزان آلایندگی آن ها است .

دکتر وحید حسینی در گفتگو با خبرنگارخبرخودرو افزود ، علاوه بر سازمان محیط زیست ، معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران وشرکت کنترل کیفیت هوای تهران در اجرای طرح تردد خودرو ها بر اساس میزان آلایندگی نقش مستقیمی را ایفا می کنند .

وی اظهار داشت : بر اساس این طرح خودروهایی مجاز به تردد هستند که از میزان انتشار آلایندگی کمتری نسبت به خودروهای دیگر برخوردار باشند .این خودرو ها با نصب برچسب ها ی رنگی محیط زیست مشخص خواهند شد .

وی تصریح کرد : برچسب های رنگی محیط زیست مشخص کننده میزان آلایندگی خودرو محسوب می شوند به طور مثال اگر خودرویی دارای برچسب قرمز باشد اجازه تردد در سطح شهر تهران راندارد مگر در مواقعی که میزان آلودگی تا حد قابل توجهی کاهش پیدا کرده باشد .

مدیر عامل شرکت کنترل هوای تهران افزود : برای اینکه خودرویی بتواند در محدوده های مختلف شهرتهران تردد داشته باشد نیاز به دریافت برچسب محیط زیست دارد ، معاینه فنی خودروها در حقیقت مشخص کننده میزا ن آلایندگی خودرو و نوع برچسب محیط زیست محسوب می شود  .

وی خاطر نشان کرد : امتیازهایی ویژه برای تکنولوژی های نو در زمینه خودرو در نظر گرفته شده است . به عنوان مثال خودروهای هیبریدی و موتورهای برقی نیاز به هیچ گونه بر چسبی نخواهند داشت و از زمان شماره گذاری به عنوان یک خودروی پاک محسوب می شوند .

وی اظهار داشت : با اجرای این طرح ، اجرای طرح زوج و فرد  منتفی خواهد شد زیرا اعتقاد بر این است که آلایندگی خودروها بر اساس پلاک آن ها نیست بلکه این نوع خودرو است که بر میزان آلایندگی محیط زیست تاثیر می گذارد .

دکتر وحید حسینی در تکمیل گفته های خود افزود : طرح زوج و فرد در زمان اجرا اثر بخش بوده است اما در مقایسه با طرح جدید اثرات آن به مراتب بسیار کمتر است .

وی تصریح کرد : سازمان حفاظت محیط زیست ، سازمان شهرداری تهران ، وزارت کشور و پلیس راهنمایی و رانندگی ارگان های ذی ربط در اجرای این طرح هستند و هریک از این ارگان ها به نوعی نقش سیاست گذار ، مجری ، ناظر و حمایت کننده را ایفا می کنند .

وی  در پایان این گفتگو خاطر نشان کرد : سازمان شهرداری با جدیت هرچه تمام تر توسعه زیر ساخت حمل و نقل عمومی را در دستور کار خود قرار داده تا شهروندان تمایل بیشتری نسبت به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی نشان دهند زیرا استفاده هرچه بیشتر از ناوگان حمل و نقل تاثیر بسیار زیادی در کاهش آلودگی محیط زیست و ترافیک می گذارد .

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"