کد خبر: ۲۷۰۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۹ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۳
به گزارش خبرخودرو ، عضو کمیسیون حمل و نقل وعمران شورای شهر تهران گفت : از ابتدای مهرماه طرح کاهش 50 درصدی نرخ بلیط اتوبوس و مترو برای دانش آموزان و دانش جویان اجرا خواهد شد .

تخفیف پنجاه درصدی کارت بلیط مترو و اتوبوس برای دانشجویان و دانش آموزان

به گزارش خبرخودرو ، عضو کمیسیون حمل و نقل وعمران شورای شهر تهران گفت : از ابتدای مهرماه  طرح کاهش 50 درصدی نرخ بلیط اتوبوس و مترو برای دانش آموزان و دانش جویان اجرا خواهد شد .

ابوالفضل قناعتی در گفتگو با خبرنگارخبرخودرو افزود : در جلسه کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ، بعد از بررسی لایحه سازمان شهرداری در رابطه با افزایش قیمت بلیط مترو  و اتوبوس ، بعضی از اقشار جامعه از تسهیلات ویژه ای برای استفاده از مترو و اتوبوس برخوردار شدند اما دانش آموزان و دانش جویان در این لیست قرار نداشتند .

وی اظهار داشت : کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران و معاونت حمل و نقل تصمیم گرفته اند دانش آموزان و دانش جویان را نیز در لیست استفاده از تسهیلات مترو و اتوبوس قرار دهند و 50 درصد تخفیف در خرید کارت بلیط مترو و اتوبوس برای این اقشار ارائه شود .

وی تصریح کرد : درحال حاضر مرحله مقدماتی روند انجام این فرآیند طی می شود و امید است با شروع مدارس دانش آموزان و دانش جویان بتوانند از اجرای این طرح بهره کافی را ببرند .

عضو کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران بیان داشت : با اجرای این طرح دانش آموزان و دانش جویان با شرایط مناسب و امن و قیمت اندکی می توانند از وسایل نقلیه حمل ونقل و عمومی استفاده کنند بنابراین خانواده ها از خودروهای شخصی خود کمتر برای رساندن فرزندان دانش آموز خود به مدارس استفاده می کنند که این امر می تواند در کاهش ترافیک تاثیر مثبتی را داشته باشد ضمن آن که کاهش آلودگی محیط زیست را نیز به دنبال خواهد داشت .

وی افزود : اجرای این طرح از اول مهر ماه به مدت 9 ماه سال تحصیلی برای دانش آموزان ودانش جویان آغاز خواهد شد و دیگر کارمندان سازمان آموزش پرورش و دانشگاه ها مشمول اجرای این طرح نخواهند شد .

ابوالفضل قناعتی در پایان این گفتگو خاطر نشان کرد : هماهنگی های لازم و کارهای مقدماتی برای اجرای این طرح بین معاونت حمل ونقل شهرداری و اداره کل آموزش پرورش در حال اجرا و پیگیری می باشد .

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"