کد خبر: ۲۷۰۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۵ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۳

سخنگوی دستگاه قضا با بیان اینکه تغییرات در قوه قضاییه در این دوره همچنان ادامه دارد، درمورد پرونده نفت نیز گفت: اگر از وصول اموال این فرد در خارج از کشور مایوس شوند، پرونده به دادگاه می رود.

به گزارش عصرایران به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین «غلامحسین محسنی اژه ای» در شصت وهشتمین نشست خبری خود در مورد پرونده نفت افزود: بازداشتی های این پرونده همچنان در بازداشت هستند و رسیدگی به این پرونده ادامه دارد.

به گفته وی، از نظر وجوه نقدینگی چه در داخل و چه در خارج اتفاق خاصی نیافتاده است و ادعای او مبنی بر داشتن پول در خارج از کشور نیز بی اساس است.

وی ادامه داد: اگر از اینکه اموال دیگری در خارج از کشور ندارد یا اینکه نتوانند پول را وصول کنند، مایوس شوند، پرونده به دادگاه می رود و برای کیفر خواست محاکمه می شود.

«م.ر» به جزای نقدی و حبس محکوم شد

معاون اول قوه قضاییه در مورد پرونده «م.ر» یکی از مقامات ارشد دولت دهم گفت: حکم این پرونده صادر شده و «م.ر» به جزای نقدی و حبس محکوم شده است.

محسنی اژه ای ادامه داد: از بیان جزییات حکم صادره معذورم.

تحقیقات در مورد پرونده قتل کارگر سد معبر در شهرداری ادامه دارد

وی در مورد قتلی که در تهران بخاطر سد معبر کردن رخ داده، گفت: این افراد پیمانکاران شهرداری بودند نه عوامل آن.

محسنی اژه ای ادامه داد: ضاربان سه نفر بودند که تمامی آنان دستگیر شده و تحقیقات در این پرونده منجر به قتل ادامه دارد.

حجت الاسلام امینی معاون منابع انسانی قوه قضاییه شد

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه در دوره دوم ریاست آقای آملی لاریجانی برنامه های در دست اقدام بوده و هست، افزود: این برنامه ها بدین منظور است تا وظیفه ای که قانون اساسی و قانون موضوعه برعهده این دستگاه گذاشته و همچنین توصیه های مقام معظم رهبری با جدیت، تلاش و برنامه ریزی بیشتری انجام شود.

به گفته محسنی اژه ای، دسترسی آسان تر به عدالت و قوه قضاییه، آسان کردن امور و کاهش فرآیند رسیدگی ها، توجه بیشتر به سلامت دستگاه قضا از جهات مختلف و تسریع در گسترش عدالت به معنی واقعی، برخی موضوعات در اولویت کار دستگاه قضا هستند.

وی ادامه داد: در این رابطه یکی از موضوعات مهمی که در دستگاه قضا روی داد، منابع انسانی بود که قرار شد منابع انسانی از اعم کادر اداری و قضایی در زمینه های جذب، بکارگیری آموزش و استخدام آنها توجیهات لازم لحاظ شده و اینها در معاونتی به نام منابع انسانی تجمیع شوند.

محسنی اژه ای گفت: به همین منظور حجت الاسلام امینی به عنوان معاون منابع انسانی قوه قضاییه انتخاب شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"