کد خبر: ۲۷۰۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۶ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۳

خبرگزاری فرانسه نوشت: مصر روز دوشنبه طرح اسرائیل برای مصادره زمین فلسطینیان در کرانه باختری را محکوم کرد و گفت که این اقدام نقض قوانین بین الملل بوده و مانعی برای تلاش در راستای ایجاد حل برای نزاع میان اسرائیل و فلسطینیان است.

اسرائیل روز یکشنبه اعلام کرد که قصد دارد 400 هکتار از سرزمین فلسطینیان در اطراف بیت لحم را مصاده کند و به آنها 45 روز برای درخواست استیناف وقت داد.

شهرداری این منطقه که توسط ارتش اداره می‌شود گفته است که زمین‌های مجتمع شهرکی عتصیون در حومه بیت‌لحم را "ملک دولتی" اعلام می‌کند.

وزارت امور خارجه مصر طی بیانیه ای اعلام کرد: این گام مثبتی به شمار نمی آید و با قوانین بین الملل در تضاد بوده و نتایج منفی بر روند صلح خواهد داشت.

مصر هفته گذشته میانجی گر طرح آتش بس میان اسرائیل و حماس در نوار غزه بود.

درگیری میان حماس و ارتش اسرائیل در نوار غزه 50 روز به طول انجامید که طی آن 2200 فلسطینی شهید شده و بیش از 10 هزار نفر دیگر مجروح شدند.

همچنین دولت انگلیس ضمن ابراز تاسف از تصمیم جدید اسرائیل برای اختصاص زمین های اشغال شده در کرانه باختری برای ساخت و ساز شهرک های جدید افزود: این اقدام به

طور جدی به اعتبار بین المللی اسرائیل لطمه خواهد زد.

پیشتر نیز سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای مصادره اراضی اشغالی فلسطین توسط اسرائیل را محکوم کرد.

گروه حقوق بشری "اینک صلح" در اسرائیل که مخالف شهرک‌سازی در کرانه باختری است این اقدام را "بزرگ‌ترین غصب زمین‌ توسط اسرائیلی‌ها" در سی سال گذشته خوانده است.

حدود 500 هزار اسرائیلی در شهرک های صهونیستی در اراضی اشغال شده فلسطین زندگی می کنند. حدود 2.4 میلیون فلسطینی نیز در کرانه باختری و شرق بیت المقدس زندگی می کنند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"