کد خبر: ۲۷۰۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۳
به گزارش خبرخودرو ، دبیر انجمن جایگاه داران سوخت در کشور گفت : احداث جایگاه های تک پمپ در کلان شهرها غیرعملی است .

احداث جایگاه های تک پمپ توجیه اقتصادی ندارد

به گزارش خبرخودرو ،  دبیر انجمن جایگاه داران سوخت در کشور گفت : احداث جایگاه های تک پمپ در کلان شهرها غیرعملی است .

محمودی در گفتگو با خبرنگارخبرخودرو افزود : اجرای این طرح با مشکلات زیادی روبه رو خواهد شد ، این مشکلات می توانند از دلایل عدم قابلیت اجرایی احداث جایگاه های تک پمپ محسوب شوند .

وی اظهار داشت : هنگامی که در زیرپله و یا کوچه جایگاه احداث شود چگونه ماشین و یا تانکر می تواند تخلیه بنزین انجام دهد ؟ این کار بسیار خطر ناک است . اجرای این طرح در مکان های شلوغ هرگز عملی نخواهد بود .

وی تصریح کرد : پمپ بنزین های قدیمی که طبق استانداردهای جهانی ساخته و احداث شده اند نقش زیادی را در آلودگی محیط زیست ایفا کرده و یک معضل به حساب می آیند . در حالی که با احداث جایگاه های تک پمپی این آلودگی شدت پیدا کرده و چند برابر می شود به طور مثال اگر جایگاهی با هشت سکو وجود دارد بر اساس طرح جایگاه های تک پمپ باید آن را به هشت قسمت تقسیم کرد که این عمل خود افزایش آلودگی 8 نقطه در محیط زیست را موجب می شود .

دبیر انجمن جایگاه داران سوخت کشور در ادامه بیان داشت : در کلان شهرها نیاز به افزایش جایگاه ها به شدت احساس می شود اما متاسفانه توجیه اقتصادی برای آن در نظر گرفته نشده است . بنابراین سرمایه گذار رغبتی برای سرمایه گذاری در این زمینه ندارد .

وی در ادامه افزود : جایگاه های بزرگ با  ورود روزی 100 الی 200هزار خودرو دارای توجیه اقتصادی برای سرمایه گذار نیستند ،  لذا جایگاه های کوچک با ورود روزی 10 الی 15هزار خودرو حتی نمی توانند هزینه آب و برق و دست مزد کارگران را تامین کنند .

وی گفت :  به عنوان مثال جایگاه های تک تلمبه می توانند جواب گوی تامین نیاز سوخت صد دستگاه خودرویی باشند که روزانه در جاده کرمان - زاهدان رفت و آمد می کنند اما در کلان شهرها هرگز پاسخ گو نخواهد بود .

محمودی تصریح کرد  : عدم توجیه اقتصادی ، افزایش آلودگی محیط زیست و عدم ایمنی را می توان به عنوان مشکلات احداث جایگاه های تک تلمبه عنوان کرد .

دبیر انجمن جایگاه داران سوخت در پایان این گفتگو خاطر نشان کرد : اگر کارمزد فعلی جایگاه داری به حق العمل تبدیل شود ، می تواند برای جایگاه دار و سرمایه گذار با صرفه شود .

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"