کد خبر: ۲۷۰۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۸ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۳
به گزارش خبرخودرو ،سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم حفاظت سازمان محیط زیست گفت : اصلی ترین دلیل آلودگی از دیدگاه سازمان محیط زیست وجود درصد بالای بنزن ، آروماتیک و محتوی گوگرد است .

سازمان محیط زیست باید بنزین را آنالیز کند

به گزارش خبرخودرو ،سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم حفاظت سازمان محیط زیست گفت : اصلی ترین دلیل آلودگی از دیدگاه سازمان محیط زیست وجود درصد بالای بنزن ، آروماتیک و محتوی گوگرد است .

رشیدی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو افزود : نظارت بر بحث واردات بنزین بر عهده سازمان استاندارد است اما سازمان محیط زیست ، روش و جایگاه تولید بنزین را در نظر می گیرد .

وی اظهار داشت : مبنی استاندارد بنزین برای سازمان محیط زیست یورو 4 است و باید با این استاندارد در کشور توزیع شود . برای سازمان محیط زیست بنزین وارداتی و یا بنزین تولیدی داخل کشور تفاوتی نمی کند .

وی در راستای دلیل آلودگی بنزین از دیدگاه  سازمان محیط زیست تصریح کرد : اصلی ترین دلیل آلودگی بنزین از دیدگاه محیط زیست در صد بالای بنزن ، آروماتیک و محتوی گوگرد است که در بسیاری از مواقع بیش از حد استاندارد مشاهده می شود .

سرپرست مرکزملی هوا و تغییر اقلیم حفاظت سازمان محیط زیست در تکمیل گفته های خود افزود : در استانداردهای جهانی وجود بنزن در بنزین باید زیر یک درصد باشد .اما در ایران با توجه به جایگاه بنزین تولید شده درصد بنزن آن تفاوت می کند .اگر بنزین تولید شده در پتروشیمی باشد بنزن موجود در آن بین چهل تا پنجاه درصد است .می تواند تولید ریفورمت  در پتروشیمی ها باشد که بستگی به این دارد که تولید کدام واحد پتروشیمی باشد . اگر محصولی تولید شده در پالایشگاه های استاندارد باشد می تواند زیر یک درصد بنزن داشته باشد .

وی در راستای اثرات وجود درصد بالای بنزن در بنزین های غیر استاندارد بیان داشت : اگر درصد بنزن در بنزین بالا باشد می تواند محتوی بنزن در محیط زیست و هوای استنشاقی افزایش پیدا می کند  که علاوه بر این که باعث آلودگی محیط زیست می شود .می تواند سرطان زا نیز باشد .بنزن نوعی آروماتیک به حساب می آید که می تواند تولید ذرات معلق در اتمسفر را افزایش دهد .

رشیدی در پایان این گفتگو خاطر نشان کرد : محیط زیست وظیفه دارد از جایگاه های تولید بنزین نمونه برداری و مشخصات بنزین به دست آمده را به ویژه در خصوص وجود بنزن و ترکیبات آروماتیک آنالیز کند .

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"