کد خبر: ۲۷۰۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۹ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۳
ایسنا: سردار اسماعیل احمدی مقدم با اشاره به جدیت ناجا در استفاده از خودروهای نو و توجه به معاینه فنی این خودروها، اظهار داشت: همواره تلاش ما این است که خودروهای پلیس را پس از عمر قانونی خود از رده خارج کرده و با توجه به سن قانونی، پنج سال عمر داخلی و 10 سال عمر خارجی آنها، ماشین های جدید را جایگزین نماییم.

وی با بیان اینکه براساس قانون در چند سال ابتدایی استفاده از خودروهای نو، معاینه فنی لازم نیست و ما همواره بر آماده به کاری وسایل نقلیه خود تاکید داریم، گفت: خودروهای سبک ناجا تا 98 درصد آماده به کار هستند و تنها یک تا دو درصد ماشین ها با نقص و اشکالات مواجه اند که ممکن است برخی از واحدها از روی اضطرار مجبور به استفاده از ماشین های فرسوده و خراب شوند؛ البته ما با این موارد برخورد می کنیم.

وی اذعان داشت: مردم درصورت مشاهده استفاده پلیس از خودروهای آلاینده و دودزا، شماره پلاک ماشین را به 197 اعلام کنند و از آنجایی که این موضوع در سازمان تخلف است، بطور حتم رسیدگی می کنیم.

به گفته فرمانده ناجا حدودا در دو سال اخیر به دلیل تنگناهای مالی دولت که البته رو به بهبود است، جایگزینی خودروهای فرسوده با نو در پلیس با تأخیر مواجه شده و ما نتوانستیم رأس 5 سال و سن قانونی خودرو، آنها را از رده خارج کنیم و این موضوع باعث افزایش میانگین عمر خودروها، تا یک و یا یک سال و نیم شده است.

احمدی مقدم با تاکید بر اینکه در صدد هستیم طی امسال و سال آینده این روند را به مسیر اصلی خود برگردانیم، گفت: اگر به 15 سال گذشته برگشته و سال 77 را مدنظر قرار دهیم، میانگین عمر خودروهای ناجا به 18 سال هم می رسید این در حالی است که هم اکنون بالاترین عمر خودروهای ناجا پنج تا هفت سال است.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت ماشین های ما از خودروهای بیرون بهتر است، چهار سال را میانگین سن خودروهای در حال خدمت پلیس دانست و اظهار داشت: خودروهای ما از صفر کیلومتر آغاز شده و به خودروهایی با سن هفت سال می رسد.

وی افزود: خوردوهای پلیس پرتحرک هستند و اگر مردم بصورت میانگین 20 هزار کیلومتر در سال می پیمایند، خودروی پلیس راه ناجا، پیمایشی 100 هزار کیلومتری در سال دارد، در واقع یک بنز پلیس راه در سن خود بیش از 1.5 میلیون کیلومتر حرکت داشته است.

احمدی مقدم استهلاک خودروهای پلیس را تنها محدود به عمر آن ندانست و گفت: عملکرد خودروهای پلیس آنها را مستهلک تر می کند؛ امیدواریم با حمایت دولت جایگزینی خودروها تسریع شود تا ماشین هایی نوتر، سالم تر و کارآمدتر داشته باشیم.

فرمانده ناجا استفاده از ماشین هایی که از نظر ظاهری آسیب دیده و یا دودزا هستند را شایسته پلیس ندانست و بار دیگر تاکید کرد: مردم در صورت مشاهده خودروی خراب به مرکز نظارت همگانی ناجا(197) اطلاع دهند؛ این امر از نظر سازمانی تخلف بوده و قابل پذیرش نیست.
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"