کد خبر: ۲۷۰۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۳
به گزارش خبرخودرو ؛ مدیر طرح احداث جایگاههای سی ان جی گفت: در پنج ماه اخیر 11 جایگاه به جایگاههای کشور اضافه شده و قرار است تا پایان سال نیز ده جایگاه دیگر بهره برداری شود.

10 جایگاه سی ان جی تا پایان سال به بهره برداری می رسد

به گزارش خبرخودرو ؛  مدیر طرح احداث جایگاههای سی ان جی گفت: در پنج ماه اخیر 11 جایگاه به جایگاههای کشور اضافه شده و قرار است تا پایان سال نیز ده جایگاه دیگر بهره برداری شود.

منصور ریاحی دبیر بخش صنعت سی ان جی ششمین همایش و نمایشگاه بین المللی خودرو سی ان جی و سوختهای جایگزین افزود: از روزی که صنعت سی ان جی در کشور راه اندازی شده است 36 میلیارد متر مکعب گاز توزیع کرده ایم که معادل 36 میلیارد لیتر بنزین است و 37 میلیارد دلار صرفه جویی اقتصادی شده است.

وی با بیان اینکه 2242 جایگاه سی ان جی راه اندازی شده است ، افزود: برنامه ما راه اندازی 2500 جایگاه بود اما موفق به راه اندازی این تعداد جایگاه نشده ایم و برای راه اندازی بقیه نیز اولویت بندی می کنیم.

ریاحی با بیان اینکه از این به بعد تجهیز جایگاه جدید با توجه به سبد سوخت انجام می شود ،گفت: پارسال در دو تا سه کلانشهر کشور از جمله تهران 49 جایگاه سوخت راه اندازی کردیم.

مدیر طرح احداث جایگاه سی ان جی در ادامه به بحث بازرسی از جایگاه های سی ان جی اشاره کرد و گفت: 14 شرکت برای این کار شناسایی شده که 9 شرکت مسئولیت بازرسی از جایگاه ها را بر عهده گرفته است.

وی ادامه داد : در بحث معاینه فنی و بازرسی خودروهای گازسوز نیز اکنون مخازن این خودروها به نیمه عمر خود رسیده است و باید مورد توجه قرار بگیرد.

ریاحی با بیان اینکه اکنون در بخش تعداد خودروهای گازسوز در جایگاه اول و در بحث احداث جایگاههای سی ان جی در جایگاه دوم هستیم ، گفت: در بحث بومی سازی صنعت سی ان جی اکنون شرکت های سازنده ما 50 درصد به خودکفایی رسیده اند و تا پنج سال در کل این صنعت به خودکفایی خواهیم رسید.

وی ادامه داد البته در بخش شیرآلات سی ان جی به خودکفایی کامل رسیده ایم.

وی ادامه داد صنعت سی ان جی اکنون هم یک فرصت طلایی و هم تهدید است و اگر بدنبال این هستیم که طرح سی ان جی زنده و اقتصاد آن پویا و فعال باشد باید به بازارهای بین المللی و منطقه ای ورود پیدا کند.

ریاحی ادامه داد تاکنون برای این کار یک سند چشم انداز و سند بالادستی در صنعت سی ان جی نداریم.

مدیر طرح احداث جایگاههای سی ان جی در ادامه گفت: اگر بخواهیم فضای کسب و کار بهبود پیدا کند حتماً باید مهندسی و بازبینی جدید داشته باشیم که نخستین بحث هم استانداردسازی کمی و کیفی گاز طبیعی است و تلاش می کنیم ضمن کیفی سازی ؛ ساختار و فرآیندهای موجود در طرح سی ان جی را نیز به روز رسانی کنیم.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"