کد خبر: ۲۷۰۷۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۲ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۳

با کاهش نرخ تورم بخشی قیمت خودرو افزایش نخواهد داشت

به گزارش خبر خودرو، رئیس کمیته تحقیق و تفحص از خودروسازان گفت : با توجه به اعلام دولت مبنی بر کاهش تورم در سال جاری ، طبعا با محاسبه تورم بخشی و محاسبه آن فرمول شورای رقابت ، قیمت خودرو افزایش نخواهد داشت.

علی علی لو در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : به نظر می رسد برخی بدون توجه به واقعیات مطالب حفظ شده ای را مطرح می کنند و در این راستا تلاشی برای کسب واقعیت ها نیز نمی کنند.

وی تصریح کرد : البته برخی اظهار نظرها در خصوص قیمت نیز با هدف حمایت از صنعت خودرو مطرح و عنوان می شود که معمولا پشت این مطالب اطلاعات درستی نیست.

وی تاکید کرد : به این افراد توصیه می شود که بدون اطلاعات در مورد مسائل خودروسازان و قیمت ها صحبتی را به میان نیاورند.

وی گفت : در شرایطی که ماههاست رئیس جمهور نوید کاهش تورم نقطه به نقطه را می دهد  طبعا این موضوع در کاهش نرخ تورم بخشی هم تاثیرگذار است اما این میزان کاهش در تورم نقطه به نقطه زیاد است اما در تورم بخشی کمتر است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : اصولا مسائلی که در خصوص قیمت خودرو مطرح می شود ارتباطی به تعیین نرخ تورم بخشی جدید ندارد بلکه صحبت اصلی مربوط به هزینه های اضافی و بی انضباطی های مالی و سوء مدیریت هایی است که باید از ادامه آنها جلوگیری شود.

علی لو افزود : به نظر می رسد امروز شرکتهای خودروساز باید قیمت تمام شده واقعی را ارائه و در این خصوص شفاف سازی کنند.

وی همچنین ضمن تاکید بر رعایت صداقت در اعلام قیمت و هزینه های تمام شده خودرو ، تصریح کرد : مسلما کسی مخالف کسب سود و محاسبه هزینه تمام شده شرکتهای خودروساز نیست و شرکتها می توانند با نظر گرفتن سودی معقول قیمت ها را اعلام کنند اما چنانچه هر ایراد و مشکلی را که در سالهای قبل وجود داشته در هرینه های فعلی محاسبه و اعلام شود قطعا به ضرر مصرف کنندگان خواهد بود.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"