کد خبر: ۲۷۰۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۸ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۳
به گزارش خبرخودرو ، سخن گوی انجمن صنفی صنعت تایر کشور گفت : باید زمینه فرهنگ سازی وسرمایه گذاری در جهت بازیافت لاستیک های فرسوده در کشور ایجاد شود .

ضرورت فرهنگ سازی و سرمایه گذاری در بازیافت تایرهای فرسوده

به گزارش خبرخودرو ، سخن گوی انجمن صنفی صنعت تایر کشور گفت : باید  زمینه فرهنگ سازی وسرمایه گذاری  در جهت بازیافت لاستیک های فرسوده در کشور  ایجاد شود .

مهندس تنها در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو در اشاره به این که بازیافت تایر صرفه جویی اقتصادی بزرگی در کشور محسوب می شود افزود : در کشورهای صنعتی تایرهای فرسوده طی عملیاتی مجددا روکش شده و مانند تایر نو توزیع می شود .

وی اظهار داشت : در بعضی از مواقع تایر در برخورد با شی نوک تیز سوراخ و پاره می شود و قابل روکش شدن نیست بنابراین آن را به صورت پودر در آورده و در مصارفی مانند تولید آسفالت ، موزائیک های پیاده رو و انواع کف پوش به کار می برند .

وی در ادامه تصریح کرد : انجمن تایر، شرکت مهندسی صنایع لاستیک ایران و موسسه ملی استاندارد ، استانداردی را جهت استفاده های مجدد از تایرهای فرسوده تصویب کردند که به تصویب شورای عالی استاندارد نیز رسیده است اما متاسفانه اجباری در اجرای آن در کار نیست .

مهندس تنها در ادامه افزود :  این استانداردها میزان فرسایش تایر جهت روکش مجدد و یا تبدیل آن به پودر جهت استفاده در مصارف صنعتی دیگر مانند تولید آسفالت را نشان می دهد باید توجه داشت هنگامی که تایر بیش از حدی معین فرسوده و ساییده می شود دیگر قابل روکش شدن و استفاده به عنوان تایر نو نیست .

سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر کشور اظهار داشت : افزایش آلودگی محیط زیست و تولید گازهای سمی متان را می توان به عنوان خطرات لاستیک های فرسوده رها شده در طبیعت عنوان کرد ،

وی تصریح کرد:  مهمترین مشکلی که در صنعت تایر باید به آن توجه داشت  مصرف سالیانه یک میلیون حلقه تایر در کشور است این تایرها بعد از فرسودگی هنگامی که در محیط قرار می گیرند به علت اشتعال زایی می تواند منجر به آتش سوزی شود  ، ضمن آن که هنگام بارش باران ، آب در آن جمع می شود که می تواند مولد انواع باکتری و قارچ ها نیز باشد .

مهندس تنها در پایان گفت :برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی باید  زمینه سرمایه گذاری و فرهنگ سازی برای بازیافت لاستیک های فرسوده در کشور ایجاد شود . بازیافت تایر صرفه جویی اقتصادی بزرگی را در کشور موجب می شود .

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"