کد خبر: ۲۷۲۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۹ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۳

ساختار سازماني و تشكيلات سازمان صنعت ، معدن و تجارت استانها ابلاغ شد

به گزارش گروه صنعت خبرخودرو ، معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استانها وزارت صنعت، معدن وتجارت گفت: ساختار سازمانی و تشکیلات تفضیلی سازمان صنعت ، معدن وتجارت استانها پس از 3 سال ؛ تدوین و به استانها ابلاغ شد.

علی یزدانی در نخستین گردهمایی سراسری روسای گروه های نوسازی و تحول اداری سازمان صنعت، معدن وتجارت استانها با بیان این مطلب ، افزود : اصلاح ساختاربرعهده گروههای نوسازی وتحول اداری سازمان صنعت، معدن وتجارت استانها بوده و باید ازجانب آنان پیاده سازی ساختار سازمانی و تشکیلاتی انجام شود.

یزدانی گفت: برای رسیدن به شرایط مطلوب در سازمان باید به موضوع « آموزش » مدیران و پرسنلی که متناسب با پست سازمانی خود خدمت می کنند، اهتمام ورزید.

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت در ادامه گفت: در بحث تحول اداری و سازمانی و تکریم وخدمت رسانی به ارباب رجوع ؛ بکار گیری ظرفیت های موجود سخت افزاری و نرم افزاری حوزه IT می تواند ره گشا باشد.

یزدانی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد : با واگذاری بخشی از اختیارات وزارتخانه به استثناء وظایف حاکمیتی به تشکلها و بخش غیر دولتی « چابک سازی » وزارت صنعت معدن وتجارت و سازمانهای استانی صورت می پذیرد.

معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استانها وزارت صنعت، معدن وتجارت در ادامه گفت: توجه به موضوعاتی نظیر « انرژی »، «HSE» ،«ارتقای سلامت ادارای » مستندسازی فرآیندها ، بهره وری و« توجه به نظام پیشنهادها » موضوعاتی هستند که باید ازجانب مرکز نوسازی و تحول اداری و گروه های نوسازی و تحول اداری در استانها مورد توجه ویژه قرار بگیرند.

اصغر مصاحب نیا رییس مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت صنعت، معدن وتجارت در این گردهمایی یادآور شد : خوشبختانه با پی گیری های این مرکز پس ازگذشت 3 سال از ادغام وزارتخانه های «صنایع ومعادن»و« بازرگانی» ؛ در ساختار تشکیلاتی سازمان صنعت، معدن وتجارت استانها درمعاونت توسعه مدیریت و منابع ، یک گروه نوسازی و تحول اداری پیش بینی شده است.

به گفته مصاحب نیا؛ در این گروه موضوعاتی نظیر راهبری ساختار تشکیلاتی سازمان استان ، مستند سازی فرآیندها، بهره وری، تکریم ارباب رجوع ، فناوری اطلاعات ، علاوه بر این تشکیل کمیسیون تحول اداری در استان ها از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد و پاره از برنامه ریزیهای منابع انسانی دنبال می شود.

وی در ادامه یادآور شد : موضوع «تکریم ارباب رجوع» درگروه های نوسازی و تحول اداری با در نظر داشتن هدایت مراجعین و رسیدگی به خواستهای قانونی آنان با استفاده از فناوری اطلاعات ، ساماندهی فضا وتجهیزات اداری وغیره میسر می شود.

در نخستین گردهمایی سراسری روسای گروه های نوسازی و تحول اداری سازمانهای صنعت، معدن وتجارت استانها با شعار« تحول را قبل از تبدیل به بحران شناسایی و مدیریت کنیم» هر کدام از صاحب نظران این حوزه به طرح مباحثی نظیر؛ بهبود سیستم ها و ارتقای بهره وری ، برنامه ریزی منابع انسانی، آموزش، شبکه و امنیت و خدمات الکترونیکی پرداختند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"