کد خبر: ۲۷۲۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۴ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو ، دبیر انجمن خودروسازان گفت : متاسفانه مسائلی که امروز در افکار عمومی در خصوص قیمت خودرو مطرح است بیشتر توسط برخی از رسانه ها دامن زده می شود.

امروز برخی رسانه ها به بحث قیمت خودرو دامن می زنند

به گزارش خبر خودرو ، دبیر انجمن خودروسازان گفت : متاسفانه مسائلی که امروز در افکار عمومی در خصوص قیمت خودرو مطرح است بیشتر توسط برخی از رسانه ها دامن زده می شود.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، احمد نعمت بخش در دومین نشست تالار گفتگو صنعت خودرو در سال جاری با اشاره به طرح مسائلی در خصوص تاثیر نرخ ارز بر قیمت خودرو گفت : در سال‌های گذشته شورای رقابت قیمت‌ خودرو را بر مبنای ارز مبادله‌ای محاسبه کرده بود اما خودروسازان از ارز آزاد استفاده می‌کردند، این در حالی است که در سال 91 معادل 4 هزار میلیارد تومان و در سال 92 نیز 2 هزار میلیارد تومان بواسطه این تصمیمات زیان به خودروسازان تحمیل شده است.

وی گفت : متاسفانه امروز برخی از نمایندگان مجلس که به  طور مستمر در خصوص کاهش قیمت خودرو صحبت کرده و از قیمت های جدید انتقاد می کنند در حالی که اهداف دیگری پشت این اعتراضات وجود دارد.

وی در ادامه با اشاره به لزوم اطلاع رسانی درست در خصوص قیمت تمام شده خودرو ، اظهار داشت : در مقایسه قیمت خودرو یا قیمت مسکن و سکه در سالهای 84 تا 92 مشاهده می شود که  قیمت سکه هشت برابر، قیمت آپارتمان 6.6 برابر و قیمت دلار 3.9 برابر شده است همچنین در این مدت  قیمت گوشت 5.6 برابر، برنج ایرانی 6.5 برابر، قیمت شکر 4.5 برابر ، روغن 4.6 برابر، قیمت بربری 6.7 برابر و قیمت گازوئیل 8.3 برابر شده در حالی خودرو تنها 2.5 برابر شده است .

وی گفت : در این شرایط این سوال مطرح می شود که چرا نمایندگانی که دغدغه مردم را دارند در مورد قیمت گوشت، مرغ و غذای روزمره مردم صحبت نمی‌کنند، در این شرایط قیمت چه کالایی در کشور کاهش یافته که خودروسازان قادر به کاهش  قیمت خودرو باشند.

وی تصریح کرد : در این وضعیت از رسانه ها انتظار می رود که این ارتباط اطلاع رسانی درستی کنند.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"