کد خبر: ۲۷۲۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۷ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۳
به گزارش خبرخودرو ،رئیس پلیس راهور با انتقاد از نحوه اعطای معاینه فنی در برخی مراکز گفت: در حال حاضر یک میلیون و 200 هزار خودروی فرسوده در کشور تردد می کنند که بعضا مشاهده شده است خودرویی با 40 سال قدمت معاینه فنی دریافت کرده است. گاهی نیز معاینه فنی را به در خانه افراد ارسال می کنند.

در حوزه معاینه فنی خودروها خلاء قانونی وجود دارد

به گزارش خبرخودرو ،رئیس پلیس راهور درباره معاینه فنی خودروها گفت: در این حوزه خلاء قانونی وجود دارد اما سامانه یکپارچه نظارت در این حوزه وجود نداشته و پلیس نیز از سال 88 از معاینه فنی حذف شد.

 

مومنی با اعلام اینکه نمی توان همه کارها را انتظامی انجام داد، تاکید کرد: مسئولان معاینه فنی می گویند چرا مردم نمی آیند و پلیس باید آنها را به زور به این مراکز هدایت کند که ما در پاسخ گفتیم انجام همه کارها به وسیله پلیس امکانپذیر نیست. اقدامات اجتماعی به مانند مسائل زیست محیطی سلبی نیست .

 

وی با انتقاد از نحوه اعطای معاینه فنی در برخی مراکز گفت: در حال حاضر یک میلیون و 200 هزار خودروی فرسوده در کشور تردد می کنند که بعضا مشاهده شده است خودرویی با 40 سال قدمت معاینه فنی دریافت کرده است. گاهی نیز معاینه فنی را به در خانه افراد ارسال می کنند.

 

مومنی در پایان در مورد هزینه کرد درآمد هزار میلیاردی جریمه ها، تصریح کرد: 60 درصد درآمد جریمه های رانندگی در جاده ها به وزارت راه ، 60 درصد درآمد جریمه های رانندگی داخل شهر به شهرداری ها، 15 درصد به پلیس راهور، 10 درصد برای فرهنگسازی و 20 درصد برای صندوق جبران خسارات در نظر گرفته شده است.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"