کد خبر: ۲۷۲۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۱ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۳
ایسنا: به نوشته روزنامه هاآرتص، شاخه رسانه‌ای گروه تروریستی داعش در پاسخ به وعده باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا برای تضعیف و در نهایت منهدم کردن این گروه، ویدئویی را منتشر کرد و در آن نشان داد که سربازان آمریکایی را قتل عام خواهد کرد.

این در حالی است که باراک اوباما شخصا مساله اعزام نیروی زمینی به عراق را رد کرده بود.

این ویدئوی 52 ثانیه‌ای از سوی شاخه رسانه‌ای داعش به نام مرکز رسانه‌ای "الحیاة" تولید شده و در آن از تصاویر کیفیت بالا و تکنیک‌های فیلمبرداری پیشرفته استفاده شده است.

در این ویدیو نشان داده می‌شود که تانک‌ها به طور "اسلوموشن" (حرکت آهسته) منفجر می‌شوند و در تصاویری دیگر چهره‌های مقامات بلندپایه‌ ارتش آمریکا منفجر می‌شوند.

در تصاویر این ویدیو جنگ آمریکا علیه عراق در زمان جورج دبلیو بوش، رئیس جمهوری سابق آمریکا که روی آن نوشته شده "ماموریت پایافتن یافت"، باراک اوباما و کاخ سفید و گروهی از شبه نظامیانی که آماده اعدام شدن هستند را می‌بینیم.

این فیلم در واقع در واکنش به سخنان ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک آمریکا در مجلس سنا که اعلام کرده بود اگر استراتژی کنونی در عراق موفق نشود از نیروهای زمینی استفاده خواهیم کرد از سوی داعش پخش شد.

بخش‌هایی از سخنان باراک اوباما نیزکه در آن گفته نیروهای آمریکاییبه عراق بر نمی‌گردند در این فیلم گنجانده شده.

این ویدئو به سبک تیزرهای تبلیغاتی فیلم‌های هالیوودی ساخته شده در انتهای آن این عبارت به نمایش در می‌آید: "شعله‌های جنگ: نبرد آغاز شده است".

مرکز رسانه‌ای الحیاة اخیرا با انتشار سه ویدئو نشان داد که شبه نظامیان داعش در حال سربریدن غربی‌ها هستند این مرکز تبلیغاتی داعش همچنین به انتشار موزیک ویدیو و تصاویر تبلیغاتی برای جذب نیرو پرداخته است.
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"