کد خبر: ۲۷۲۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۸ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو، عضو هیات مدیره خانه صنعت ، معدن و تجارت ایران گفت : با رونق بازار خودرو بسیاری از بخش های مرتبط به این صنعت از حوزه قطعه سازی تا بازار لوازم یدکی از رکود خارج شده و رونق خواهند گرفت.

ارائه بسته های تکمیلی و الحاقی صنعت خودرو به دنبال بسته سیاستی دولت

به گزارش خبر خودرو، عضو هیات مدیره خانه صنعت ، معدن و تجارت ایران گفت : با رونق بازار خودرو بسیاری از بخش های مرتبط به این صنعت از حوزه قطعه سازی تا بازار لوازم یدکی از رکود خارج شده و رونق خواهند گرفت.

آرمان خالقی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : هم اکنون رکود کلی که در اقتصاد و صنعت کشور حاکم است صنایع مهمی چون صنعت خودرو را نیز متاثر کرده است و دلیل اصلی آن عدم بلاتکلیفی بازار در خصوص قیمت خودرو است.

وی گفت : هم اکنون مباحثی که در خصوص صنعت خودرو از سوی مجلس ، شورای رقابت و وزارت صنعت و معدن مطرح می شود باعث ایجاد شرایطی خاص در بازار و نوسان جدی در قیمت خودرو شده است.

وی تصریح کرد : متاسفانه بلاتکلیفی در بازار خودرو موجب بلاتکلیفی مشتری و در نهایت رکود بر بازار خودرو شده است.

وی اظهار داشت :  با رفع مشکل بلاتکلیفی از بازار خودرو بخشی از مشکلات جاری خودروسازان و قطعه سازان نیز رفع خواهد شد.

وی همچنین به بسته خروج غیر تورمی از رکود اشاره کرد و گفت : پس از ارائه بسته سیاستی دولت ،لایحه حمایت از تولید با قید فوریت به مجلس ارائه شد  که به جهت تعطیلات مجلس تاکنون مورد بررسی کمیسیون های تخصصی مجلس قرار نگرفته است که پس از بررسی و وتصویب در کمیسیون ها به صحن علنی آورده می شود.

وی تاکید کرد : البته در جلسات غیر رسمی این لایحه حمایت از تولید در حال بررسی است چرا که آنچه که به عنوان نماد اصلی  بسته سیاستی مطرح است همین لایحه حمایت از تولید است.

خالقی در ادامه افزود : برای اینکه بسته سیاستی دولت به نتیجه برسد باید وظایف و تکالیف هر سازمان و بخشی مشخص شود تا سازمان ها  خودرا با آن سیاست ها وفق داده و بسته سیاستی دولت به ثمر برسد.

وی با اشاره به عدم حصول نتیجه بسته سیاستی خروج غیر تورمی رکود دولت در کوتاه مدت  تصریح کرد : آثار این سیاست های اصولا بلند مدت است بنابراین قضاوت در خصوص نتیجه این سیاست هم اکنون زود است اما بر اساس آمارهای رسمی  تورم نقطه به نقطه نست به سال به شدت گذشته کاهش یافته است که همین امر آرامش و اطمینان خاطری را حاصل کرده و موجب کاهش سرعت و نرخ تورم شده است.

عضو هیات مدیره خانه صنعت ، معدن و تجارت ایران تاکید کرد : خوشبختانه در ماههای اخیر علاوه بر کنترل تورم در کشور به تدریج شاهد خروج اقتصاد از شرایط رکود و دستیابی به رشد هستیم.

خالقی افزود : برای خروج بازار از رکود باید هم متقاضی و هم تامین کننده کالا وجود داشته باشد در غیر این صورت از طریق واردات کالای مورد نیاز تامین خواهد شد. به همین جهت به نسبت رفع رکود و رشد و توسعه ، باید تولیدکنندگان هم توان تامین و تقاضای بازار را داشته باشند.

وی با اشاره به عدم اختصاص بخشی در خصوص صنعت خودرو در بسته سیاستی دولت گفت :  این بسته سیاستی دولت بسته ای کلی و جامع برای اقتصاد کشور است دولت در این بسته راهکارهایی را پیشنهاد داده و منتظر حرکت بخش های تولیدی و اقتصادی است که به این راهکارها جامع عمل بپوشانند بنابراین اینکه بخشی در این بسته به صنعت خودرو اختصاص یابد مستلزم آن است که به سایرهای حوزه های  صنعتی نیز بخشی اختصاص یابد.

وی گفت : گام اول این است که کل اقتصاد کشور از شرایط فعلی خارج شود اما باید برای همه بخش های صنعتی یک نسخه مجزا و تخصصی نوشته شود.

وی افزود : امروز باید به دنبال درمان قطعی در تمامی حوزه های صنعتی خصوصا صنعت خودرو بود و این ناشی از برخی از منازعات قدیمی در این صنعت است.

وی تصریح کرد : تا زمانی که به صورت اصولی و زیربنایی مشکلات صنعت خودرو حل شود در غیر این صورت مباحث مطرح در این حوزه ادامه خواهد داشت.

وی گفت : پس از اجرای بسته خروج غیر تورمی رکود ، باید بسته های تکمیلی به عنوان الحاقی به این بسته تهیه شود و در هر بخش از اقتصاد دیده شود .

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"