کد خبر: ۲۷۲۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو ، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت : در شرایط کنونی واردات خودروهای لوکس به تولیدات داخلی ضربه زده و موجب گسترش فرهنگ اشرافی گری در کشور خواهد شد.

مدیریت بر واردات خودرو فرصت مغتنمی برای خودروسازان داخلی است

به گزارش خبر خودرو ، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت : در شرایط کنونی واردات خودروهای لوکس به تولیدات داخلی ضربه زده و موجب گسترش فرهنگ اشرافی گری در کشور خواهد شد.

ابراهیم نکو در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، با توجه به ارائه طرح مدیریت بر واردات خودرو گفت : امروز عدم مدیریت بر این بخش و واردات بی رویه خودرو به صنعت خودرو داخل آسیب زده و موجب رکورد و ورشکستگی در این صنعت خواهد شد.

وی تصریح کرد : هر گونه ممنوعیت واردات خودروهای لوکس و مدیریت بر واردات خودرو فرصتی را برای خودروسازان داخلی فراهم می کند تا بیشتر به کیفیت و بهره وری در تولید در این صنعت توجه نمایند.

وی گفت : در این جریان خودروسازان ضمن توجه به کیفیت و بهره وری باید خودروهایی مطابق با سلیقه مصرف کنندگان داخلی تولید کنند چرا که عدم توجه به این مسائل زمینه واردات خودرو خارجی و لوکس به کشور را بیشتر فراهم خواهد کرد.

نماینده بهارستان و رباط کریم در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد : امروز اغلب متقاضیان بازار خودرو ضمن توجه به قیمت به کیفیت خودروهای داخلی نیز توجه می کنند در حالی که تا پیش از این مصرف کنندگان با توجه به توان اقتصادی اقدام به خرید خودرو می کردند.

نکو افزود : در صورتی که خودروسازان داخلی هم تراز با صنعت خودروسازی دنیا و مسیر توسعه و پیشرفت حرکت کنند، مسلما واردات خورو در این شرایط ضمن ایجاد رقابت پذیری ،موجب ارتقاء و توسعه خودروسازی کشور خواهد شد.

وی همچنین اجرای کامل اصل 44 قانون اساسی و خصوصی سازی صنعت خودرو را راهکاری بر رفع مشکلات موجود دانست و گفت : با حرکت در مسیر خصوصی ، بسیاری از مسائل کیفی و قیمتی خودروسازی برطرف شده و موجب توجه و جذب بیشتر مشتریان داخلی خواهد شد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"