کد خبر: ۲۷۲۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو، یک کارشناس صنعت خودرو گفت : در شرایطی که خرید خودروهای الکتریکی دو برابر یک خودرویی بنزین سوز هزینه داشته و حداقل زمان بازگشت سرمایه این خودروها از محل صرفه جویی سوخت بسیار طولانی است بدون ایجاد جذابیت های قیمتی از سوی دولت استفاده از آنها هیچ گونه جذابیتی را در مشتریان بوجود نخواهد آورد.

روند منطقی استفاده از خودروهای گازسوز تا 20 سال آینده

به گزارش خبر خودرو، یک کارشناس صنعت خودرو گفت : در شرایطی که خرید خودروهای الکتریکی دو برابر یک خودرویی بنزین سوز هزینه داشته و حداقل زمان بازگشت سرمایه این خودروها از محل صرفه جویی سوخت بسیار طولانی است بدون ایجاد جذابیت های قیمتی از سوی دولت استفاده از آنها هیچ گونه جذابیتی را در مشتریان بوجود نخواهد آورد.

علی آرام در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : هم اکنون با وجود اینکه در بسیاری از کشورها بین یک سوم تا نصف قیمت خودروهای برقی سوبسید به متقاضیان داده می شود اما با این حال خرید این خودروها از پیش بینی های فروش آنها عقب تراست.

وی تصریح کرد : البته این موضوع صرفا به قیمت باتری این خودروها باز نمی گردد بلکه قیمت موتور این خودروها و انجینی که استفاده می شود نیز از قیمت بالایی برخوردار است.

وی حرکت در جهت تولید و استفاده از خودروهای برقی را مسیری بسیار طولانی دانست و گفت : امروز که استفاده از خودروهای برقی در دنیا افزایش یافته است عمدتا به دلیل قیمت بالای بنزین در این کشورهاست که موجب تمایل به استفاده از این خودروها شده است بنابراین در کشورما تمایل به خرید این نوع خودروها مستلزم افزایش چند برابری قیمت فعلی سوخت و ارائه سوبسید های دولتی است تا مورد توجه مشتریان قرار گیرد که به نظر می رسد تا دستیابی به این منظور مسیر بسیار طولانی در پیش است.

وی همچنین به مزیت استفاده از خودروهای هیبریدی در ناوگان حمل و نقل اشاره کرد و گفت : در حال حاضر استفاده از خودروهای هیبریدی در ناوگان حمل و نقل بسیاری از کشورها تجاری شده است و از آنجا که در کشور ما نیزبا صفر نمودن تعرفه واردات این خودروها ، برخی از نمونه های هیبرید آنها بسیار ارزان تر از نمونه بنزینی آنهاست بنابراین استفاده از خودروهای هیبریدی در ناوگان حمل و نقل عمومی بسیار منطقی است.

وی در ادامه در خصوص رقابتی شدن استفاده از خودروهای برقی در کشور اظهار داشت : بر اساس تحلیل های مختلفی که وجود دارد به نظر می رسد استفاده از خودروهای برقی حداقل تا 4 تا 5 سال آینده به لحاظ قیمتی قابل رقابت خواهند شد .

عضو هیات علمی دانشگاه شریف و دبیرعلمی مسابقه طراحی خودروهای برقی تصریح کرد : البته رونمایی از نمونه های تولیدی این خودروها منافاتی با استفاده از آنها طی چند سال آینده که احتمالا باتری ارزان و قیمت سوخت افزایش می یابد ، ندارد.

آرام با توجه به اقدام خودروسازان در طراحی و تولید خودروهای برقی در کشور افزود : قطعا خودروسازان موفق ، شرکت های هستند که خودشان را برای چند سال آینده آماده می کنند.

وی با توجه به فراهم نبودن زیر ساخت های استفاده از خودروهای برقی گفت : البته ایجاد زیر ساخت ها لازم جهت استفاده از خودروهای برقی و همچنین مکان هایی برای شارژ آنها در مقایسه با سوختی مثل سی ان جی که ایجاد جایگاههای آنها مستلزم صرف هزینه بسیار بالا و تجهیزات گران است قطعا بسیار سهل الوصول تر خواهد بود.

وی همچنین با توجه به مزیت سی ان جی در مقایسه با سایر خودروها در کشور اشاره کرد و اظهار داشت : به لحاظ اقتصادی حداقل تا 20 سال آینده استفاده از خودروهای سی ان جی سوز در کشور بسیار منطقی تر از سایر خودروهاست.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"