کد خبر: ۲۷۲۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۲ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۳
ایرنا: بدنبال اهدای ساعت های لوکس کنفدراسیون فوتبال برزیل به اعضای کمیته اجرایی فیفا و یک مقام از هر یک از 32 تیم حاضر در جام جهانی 2014 فیفا خواستار بازگرداندن 65 ساعت اهدایی شد، با این حال رییس اتحادیه فوتبال اروپا قصد ندارد هدیه خود را بازگرداند.

بازرسان کمیته اخلاقی فیفا ارزش این ساعتها را در بازار 25 هزار فرانک سوئیس معادل 26 هزار و 600 دلار تعیین کردند.

در همین حال میشل پلاتینی رییس اتحادیه اروپا که از انتقاد علنی فیفا از مقامات فوتبالی که ساعتهای گرانقیمت را در جام جهانی پذیرفته بودند، خشمگین است، گفت بجای بازگرداندن ساعتی که کنفدراسیون فوتبال برزیل به او هدیه داده است، مبلغ 27 هزار دلار به بنیادهای خیریه اهدا خواهد کرد.

فدراسیون بین المللی فوتبال فیفا روز پنجشنبه اعلام کرد تا ماه آینده مسئولان فوتبال برای بازگرداندن ساعتها به فدراسیون برزیل فرصت دارند در غیر این صورت با اقدام انضباطی روبرو می شوند.

پلاتینی که یکی از بزرگترین منتقدان سپ بلاتر رییس فیفا است، اقدام اخیر فیفا در خصوص ساعتهای لوکس را زیر سوال برد.

وی با ابراز تعجب از بیانیه فیفا گفت: فکر می کنم بهترین کار این بود که ما فرابخوانند و اعلام کنند کمیته اخلاقی از این مسئله خشنود نیست.

رییس یوفا اظهار داشت: اگر کمیته اخلاقی خشنود نیست آنها باید چهار ماه پیش در برزیل هنگامی که ساعتها را دریافت کردیم به ما می گفتند. آنها مطلع بودند که ما این ساعتها را گرفته ایم چرا که همه این هدایا را دریافت کردند.

فیفا اعلام کرد حدود 143 هزار دلار برای ساعتهای لانگینس که به نمایندگان شرکت کنندگان در کنگره ماه ژوئن اختصاص داده شد، هزینه کرده است. فیفا جزییات مربوط به هزینه سایر هدایا در برزیل را اعلام نکرد.

فیفا اعلام کرد در شصت و چهارمین کنگره فیفا این نهاد این ساعتها را بین تمام 750 نماینده شرکت کننده در این کنگره توزیع کرده است.

فیفا این ساعتها را با ارزش اسمی 180 فرانک سوئیس از لانگینز خریداری کرد که براساس اصول اخلاقی فیفا بوده است.

فیفا پیشتر اعلام کرد جروم والکه دبیرکل فیفا می خواسته است دو ساعت هابلوت بین 28 عضو کمیته اجرایی توزیع کند که به علت نقض سیاستهای اخلاقی فیفا رد شد.

اما کنفدراسیون فوتبال برزیل بین 28 عضو کمیته اجرایی ، یک مقام هر یک از 32 تیم شرکت کننده در جام جهانی و اعضای کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی ساعتهای پارمیژیانی توزیع کرد.

فیفا در پاسخ به این سوال که آیا بلاتر ساعت خود را بازگردانده است اعلام کرد در مورد افراد اظهار نظر نمی کند.

پلاتینی نایب رییس فیفا اطلاعی نداشت ارزش ساعت پارمیژیانی 25 هزار فرانک سوئیس است و این هدایا را در جهان فوتبال عادی تصور می کرد.

پلاتینی گفت: همه ما ساعت ها را دریافت کردیم. من چندین ساعت دریافت کردم. اما از مشاهده ارزش ساعت تعجب کردم.

فیفا خواستار بازگرداندن ساعتهای پارمیژیانی تا 24 اکتبر به منظور اجتناب از اقدام انضباطی شده است. فیفا اعلام کرد این ساعت ها به خیریه اهدا می شود.

با این حال پلاتینی اظهار داشت که هدایای خود را بازنمی گرداند.

وی افزود: من به میزان ارزش این ساعتها به یک بنیاد خیریه کمک می کنم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"