کد خبر: ۲۷۳۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۸ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۳
ایسنا: سیدمحمود علیزاده طباطبایی آخرین وضعیت پرونده‌های شهرام جزایری، غنچه قوامی، فاطمه و مهدی هاشمی را تشریح کرد.

این وکیل دادگستری در گفت‌وگویی در مورد پرونده شهرام جزایری گفت: قصد بر این است که در مورد این پرونده اطلاع‌رسانی نشود ولی تا اواخر مهرماه محکومیت وی به پایان می‌رسد.

وی اظهار امیدواری کرد که ان‌شاءالله پس از اتمام محکومیت، شهرام جزایری آزاد شود.

علیزاده طباطبایی با اشاره به پرونده غنچه قوامی و با یادآوری این‌که قرار بازداشت موکلم تمدید شد، گفت: حدود 80 روز از بازداشت موکلم می‌گذرد.

وکیل مدافع غنچه قوامی ادامه داد: هنوز کیفرخواست پرونده موکلم صادر نشده است.

وی در مورد برگزاری جلسه بعدی دادگاه مهدی هاشمی یکی دیگر از موکلانش گفت: هنوز در مورد این جلسه به ما چیزی اعلام نشده است.

علیزاده طباطبایی از آخرین وضعیت پرونده فاطمه هاشمی اظهار بی اطلاعی کرد.

براساس این گزارش، غنچه قوامی شهروند انگلیسی ایرانی‌الاصل در 20 ژوئن (30 خرداد) سال جاری پس از آن که به منظور تماشای مسابقات والیبال به ورزشگاه مراجعه کرده بود دستگیر و ساعاتی بعد آزاد شد. وی چند روز بعد برای پس گرفتن لوازم شخصی خود اقدام کرده بود که دوباره بازداشت شد.

« فاطمه هاشمی» ششم شهریورماه سال 92 به اتهام انتساب مطالب خلاف واقع به روسای قوای قضائیه و مقننه به شعبه 12 بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه احضار و حدود یک ماه بعد برای وی قرار مجرمیت صادر و پرونده وی به شعبه اول دادگاه انقلاب ارسال شد. دادگاه فاطمه هاشمی 18 دی ماه سال گذشته در شعبه اول دادگاه انقلاب برگزار و وی به شش ماه حبس تعزیری که به مدت دو سال تعلیق شده است، محکوم شد.

«مهدی هاشمی بهرمانی» فرزند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز دوم مهرماه 1391 به ایران بازگشت و یک روز پس از ورودش به کشور به دادسرای امنیت رفت تا پاسخگوی اتهامات مالی و امنیتی باشد که علیه او مطرح شده بود. دادستانی تهران در ساعات پایانی همان روز یعنی سوم مهرماه 91 اعلام کرد که مهدی هاشمی از سوی بازپرس پرونده تفهیم اتهام شد و با صدور قرار بازداشت موقت به زندان رفت. وی پس از حدود سه ماه بازداشت موقت در زندان اوین، در 27 آذر 91 با تودیع وثیقه 10 میلیارد تومانی آزاد شد. کمتر از یک ماه بعد یعنی در 20 دی ماه 1391 عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران از صدور کیفرخواست برای مهدی هاشمی خبر داد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"