کد خبر: ۲۷۳۰۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۴ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو، عضو انجمن قطعه سازان گفت : از ابتدای سال جاری روند پرداخت مطالبات قطعه سازان حرکت بسیار خوبی داشته به طوری که این مساله شرایط و آمار تولید واحدهای قطعه سازی و خودروسازی را بهتر از قبل نموده است.

رشد آمار تولید قطعات داخلی با بهبود پرداخت مطالبات قطعه سازان

به گزارش خبر خودرو، عضو انجمن قطعه سازان گفت : از ابتدای سال جاری روند پرداخت مطالبات قطعه سازان حرکت بسیار خوبی داشته به طوری که این مساله شرایط و آمار تولید واحدهای قطعه سازی و خودروسازی را بهتر از قبل نموده است.

محسن رزم خواه در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ، با توجه به اعلام به روزرسانی پرداخت قطعه سازان افزود : در صورت به روز شدن پرداخت  قطعه سازان،  این حوزه  از صنعت تقویت شده و  طبعا این مساله نتايج مثبتي را برای اقتصاد كشور به همراه خواهد داشت.

وی تصریح کرد : با رشد تولید در شرکت های خودروساز و بهبود اوضاع مالی و اقتصادی در این حوزه روند پرداخت ها مطالبات قطعه سازان وضعیت مناسب یافته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه رفع مشکلات صنعت خودرو مستلزم  برنامه ریزی و فکری اساسی در این ارتباط اظهار داشت : با توجه به اینکه هزینه های سربار شرکتهای خودروساز به دلیل وجود تکنولوژی های قدیمی روبه افزایش است مسلما در این شرایط قیمت های فعلی نیز توجیه منطقی نخواهند داشت.

وی  افزود : در شرایطی که عواملی دخیل در قیمت خودرو  مانند مواد اولیه ،حقوق و دستمزد و هزینه سربار نشان از عدم کاهش آنها در صنعت خودرو است بنابراین بسیار دور از ذهن است که با چنین وضعیتی امکان کاهش قیمت خودرو توسط خودروسازان وجود داشته باشد چون این قیمت ها به طور مداوم در حال افزایش است.

وی همچنین بر حمایت دولت از صنعت خودرو ، تصریح کرد : حمایت دولت از صنعت خودرو، باید در جهت ایجاد رقابت پذیری در صنعت خودرو صورت گیرد به طوری که شرکتها در این جریان محصولاتی با تکنولوژی و دانش فنی جدید تولید و به بازار عرضه کنند.

این فعال صنعت قطعه سازی در ادامه به بسته پیشنهادی دولت جهت خروج از رکود در بخش های تولیدی و اقتصادی پرداخت و گفت : وجود رکود در بسیاری از بخش های تولید و صنعتی باعث شده تا از تمام ظرفیت واحدهای تولیدی و قطعه سازی استفاده نشود.

رزم خواه اظهار داشت : با اجرای بسته پیشنهادی دولت بسیاری از بخش های اقتصادی از رکود خارج شده و نرخ رشد اقتصادی مثبت تر خواهد شد.

به گفته وی با خروج رکود و رشد اقتصادی اشتغال بیشتری را در واحدهای تولیدی و صعتی کشور شاهد خواهیم بود.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"