کد خبر: ۲۷۳۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۷ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۳
به گزارش خبرخودرو ،‌ معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: تا پایان سال، 290 دستگاه اتوبوس بازسازی شده وارد ناوگان حمل و نقل عمومی می شود.

290 دستگاه اتوبوس بازسازی شده وارد ناوگان مي شود

به گزارش خبرخودرو ،‌ معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: تا پایان سال، 290 دستگاه اتوبوس بازسازی شده وارد ناوگان حمل و نقل عمومی می شود.

مهندس تشکری هاشمی افزود: با توجه به اینکه چهار سال است اتوبوس جدیدی دریافت نشده است، بنابر این تا رسیدن سهمیه اتوبوسها، اتوبوس های فرسوده و از رده خارج شده که باید اسقاط شوند بازسازی می شوند.

وی گفت : 161 دستگاه اتوبوس در چند روز گذشته وارد ناوگان شده است که تا پایان سال به 450 دستگاه خواهد رسید.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: خط شهری جدید اتوبوس از مسیر بزرگراه ارتش، صدر و در نهایت پایانه شهید افشار نیز راه اندازی شد.

تشکری هاشمی گفت: برای آغاز سال تحصیلی نیز 88 واگن جدید مترو در قالب 56 واگن درون شهری و 32 واگن دو طبقه مسیر تهران - کرج به مترو اضافه شد که با اضافه شدن این تعداد، ظرفیت جابجایی به 300 هزار مسافر افزایش یافت.

 

 

صدور کارت بليت مترو و اتوبوس با 50 درصد تخفيف براي دانش آموزان   

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: دانش آموزان و دانشجویان می توانند برای دریافت تخفیف 50 درصدی کارت بلیت مترو و اتوبوس در سایت شهرداری نام نویسی کنند.

تشکری هاشمی با اشاره به اینکه کارت بلیت ها یک ساله خواهد بود، افزود: چند ماه است از آموزش و پرورش و دانشگاه ها خواسته ایم که لیست دانش آموزان و دانشجویان را بدهند که تاکنون آموزش و پرورش اقدامی انجام نداده است و فقط سه دانشگاه لیست داده اند.

وی گفت: پیگیریها برای دریافت لیست دانش آموزان نتیجه نداد و براساس تصمیم مدیریتی، شهرداری تهران برای همه دانش آموزانی که سنشان بین 10 تا 18 سال است کارت دانش ‌آموزی صادر خواهد کرد و با توجه به فرا رسیدن آغاز سال تحصیلی دیگر منتظر معرفی آموزش و پرورش نخواهیم ماند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: دانشجویان نیز به سایت شهرداری برای نام نویسی مراجعه کنند اما در نهایت منتظر بانک اطلاعاتی از دانشگاه آنان خواهیم بود تا کارت بلیط صادر شود.

تشکری هاشمی گفت: در صورت تایید صلاحیت برای دریافت کارت بلیط، این کارت ظرف 72 ساعت صادر و ارائه خواهد شد.

وی افزود: بر اساس مصوبه قبلی نیز کارت بلیط یک ساله برای اقشار خاص از جمله جانبازان 25 درصد به بالا، معلولان و افراد زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی به صورت رایگان ارائه می شود

تشکری هاشمی گفت: برای افراد بالای 65 سال نیز با 90 درصد تخفیف کارت بلیط صادر می شود.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"