کد خبر: ۲۷۳۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۶ - ۰۱ مهر ۱۳۹۳
خبرگزاری ایرنا: سازمان غیر دولتی موسوم به 'ناظر حقوق بشر سوریه ' اعلام کرد: جنگنده های خارجی محل استقرار (گروهک تروریستی) داعش در استان الرقه در شرق سوریه را هدف قرار دادند و در این حمله جدا از جنگنده های آمریکایی، جنگنده های اردن، عربستان، امارات و بحرین نیز شرکت داشتند.

جنگنده های مهاجم خارجی صبح امروز (سه شنبه) مناطقی از استان الرقه و حومه آن را هدف قرار دادند.

سازمان ناظر حقوق بشر سوریه می افزاید: پیش از این حمله هوایی، هواپیماهای شناسایی بر فراز این منطقه تحت اشغال 'داعش' به پرواز در آمده بودند.

این سازمان خاطر نشان کرده که در این حملات برخی ساختمان ها در شهر الرقه سوریه که داعش از آن به عنوان دفتر و مناطق بازرسی استفاده می کرد، هدف قرار گرفته است.

پنتاگون نیز اعلام کرده که طی این حملات خطوط امداد سلاح داعش نیز هدف قرار گرفته و نیروهای آمریکایی به وسیله موشک های 'تام هاوک' از طریق دریا اهداف داعش را موشک باران کرده اند.

وزارت خارجه سوریه نیز در بیانیه ای اعلام کرد که آمریکایی ها روز گشته به اطلاع نماینده سوریه در سازمان ملل رساندند که به زودی حملاتی علیه داعش در الرقه انجام خواهند داد.

سوریه پیش از این هرگونه حمله هوایی علیه مواضع داعش در خاک این کشور را باعث نقض حاکمیت کشور سوریه دانسته و با آن مخالفت کرده بود.

مقام های سوری خاطر نشان کرده اند که سوریه از سه سال پیش تاکنون با گروه های تروریستی می جنگد اما برخی کشورهای غربی به جای مبارزه با این گروه ها ، به آن ها کمک های مالی و تسلیحاتی کرده و تسهیلات زیادی در اختیار آنان قرار داده اند.

سازمان حقوق بشر سوریه همچنین اعلام کرده که در اثر این حمله دهها عنصر داعش به هلاکت رسیده و شمار زیادی نیز زخمی شده اند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"