کد خبر: ۲۷۳۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۰۲ مهر ۱۳۹۳

طرحی برای مدیریت بر واردات خودرو ارائه نشده است

به گزارش خبر خودرو، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : تاکنون طرحی به منظور مدیریت بر واردات خودرو در مجلس و دولت مطرح نشده است.

روح الله عباسپور در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ، افزود : هر گونه طرح برای اینکه جنبه قانونی یابد  یا توسط دولت در غالب لایحه به مجلس ارائه می شود و یا مجلس در این جریان طرحی را ارائه می کند که چنانچه رای آورد دولت مکلف به اجراست این در حالی است که تاکنون طرحی در این ارتباط در مجلس مطرح نشده است.

وی با اشاره به پیشنهاداتی  مختلفی که در خصوص تعرفه واردات خودرو وجود دارد ، اظهار داشت : هم اکنون برخی معتقدند باید تعرفه واردات خودرو به تدریج کاهش یابد تا بازار رقابتی بین خودروسازان داخلی و خودروهای وارداتی ایجاد شود و این امر ضمن تعدیل در قیمت تمام شده خودروها ، موجب ارتقاء کیفیت خودروهای داخلی شود .

وی تاکید کرد : البته اظهار نظر دیگری در این ارتباط مطرح است مبنی بر اینکه  تعرفه واردات به منظور حفظ اشتغال داخلی کاهش نیابد چرا که در صورت کاهش تعرفه صنعت خودرو مورد تهدید واقع شده و حجم عظیم اشتغالی که در خودروسازی است آسیب خواهد دید .

نماینده بویین زهرا در خانه ملت در ادامه به واقعیات جهان امروز و برداشته شدن مرزهای اقتصادی پرداخت و یاد آورشد  : در دنیای امروز که تقریبا مرزهای اقتصادی برداشته شده است به تدریج خودروسازان داخلی باید نسبت به ارتقاء کیفیت در تولید اقدام کنند تا در صورت حذف تعرفه واردات  ، صنعت خودرو قادر به ادامه حیات بوده و ضمن حفظ خود در بازار داخل امکان ورود به بازارهای خارجی نیز را  داشته باشند.

عباسپور همچنین به موضوع اقتصاد مقاومتی و ابلاغ سیاستهای آن از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و خاطر نشان کرد :  با توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی و تاکیدی که بر درون زایی ، خوداتکایی و حمایت از تولیدات داخلی  وجود دارد باید تعرفه واردات خودرو در چنین شرایطی همچنان وجود داشته باشد چرا که بر اساس سیاست های که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده  برای حفظ صنعت خودروسازی در کشور باید تعرفه واردات خودرو وجود داشته باشد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"