کد خبر: ۲۷۴۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۲ - ۰۹ مهر ۱۳۹۳
به گزارش خبرخودرو ، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به مشکلات بودجه ای که روند نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی را کند کرده گفت : متاسفانه یکی از ایراداتی که در انجام تمام برنامه ها در کشورمان وجود دارد، ناتمام رها کردن موضوعات است .

دولت سهم مربوط به تعهدات خود در حمل و نقل عمومی را نپرداخته است

به گزارش خبرخودرو ، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به مشکلات بودجه ای که روند نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی را کند کرده گفت : متاسفانه یکی از ایراداتی که در انجام تمام برنامه ها در کشورمان  وجود دارد، ناتمام  رها کردن موضوعات است .

عبدالرضا مصری در ادامه گفتگو با خبرنگار خبرخودرو گفت : بهتر است هر مشکلی را به صورت تمام و کمال در برنامه قرار دهیم و برای همیشه آن مشکل را ریشه کن کنیم . بدین ترتیب این همه مشکلات بهم پیوسته و گره های غیر قابل باز کردن به وجود نمی آید.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر آلودگی هوا از بزرگترین مشکلاتی است که کلانشهرها با آن دست به گریبان هستند که برای حل مشکل نیاز به توسعه و نوسازی حمل و نقل عمومی مطرح شد .

مصری گفت : در حال حاضر امکانات و ظرفیت های موجود حمل و نقل عمومی در تهران و کلانشهر ها با هم سازگاری نداشته و از طرف دیگر مشکلات مربوط به آلودگی هوا ، هدر رفت منابع طبیعی و یارانه های پرداختی برای بنزین نیز مشکلات و تبعات خاص خود را دارد. این در حالی است که در ساختار مدیریت شهری ، توجه به نوسازی ناوگان حمل  و نقل به عنوان یکی از راه کارهای موجود برای رفع معضل آلودگی هوا  مطرح است.

وی در ادامه یاد آور شد : حذف یارانه ها و هدفمندی آن به این جهت انجام گرفت که بنزین را بیهوده هدر ندهیم و هزینه صرفه جویی شده را صرف حمل و نقل عمومی کنیم . امروز شاهد این موضوع هستیم که دولت سهم مربوط به تعهدات خود در حمل و نقل عمومی را  نپرداخته و در خصوص تعهدات بودجه ای و حمایتی خود قصور می ورزد .

مصری در ادامه  با اشاره به استقبال مردم از یک ناوگان حمل و نقل عمومی خوب و مطمئن عنوان کرد: بسیاری از مردم علاقه ای به استفاده از خودروهای شخصی خود برای سفرهای روزانه کاری و تحصیلی خود به صورت تک سرنشین  ندارند و  در صورت ارائه شدن خدمات به موقع و بدون  اتلاف وقت و ایمن از طرف ناوگان حمل و نقل عمومی ، تمامی شهروندان برای حفظ آرامش خود از حمل و نقل عمومی استفاده خواهند کرد .

مصری در خاتمه خاطر نشان کرد: در حال حاضر شهروندان تهرانی استقبال خوبی از مترو دارند و از صد درصد ظرفیت آن در عبور و مرور روزانه و سفرهای شهری استفاده می کنند. در مورد BRT  نیز وضع به همین منوال است و دلیل آن وجود زمان بندی برای این وسائل نقلیه در سفرهاست . شهروندان از یک ناوگان حمل و نقل عمومی مطمئن و منظم استقبال خوبی خواهند داشت، بنابراین ضروری است که مسئولان برای گسترش و توسعه حمل و نقل عمومی سهل انگاری نکنند. 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"