کد خبر: ۲۷۴۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۰۹ مهر ۱۳۹۳
خبرگزاری مهر: مدیر کل پیشگیری از آسیبهای اجتماعی سازمان بهزیستی از راه اندازی باشگاههای مدرسین ازدواج خبر داد و گفت: 5 هزار مربی با تجربه در حوزه آموزشهای قبل از ازدواج و مهارتهای زندگی به جوانان در آستانه ازدواج و همچنین متقاضیان آموزش می دهند.

فرهاد اقطار افزود: براساس برنامه ریزیهای انجام شده 5 هزار مربی در سراسر کشور که چندین سال است در زمینه آموزش قبل حین و بعد از ازدواج فعالیت می کنند دوره های تخصصی سازمان بهزیستی را گذرانده اند.

وی گفت: آمار طلاق و مشکلاتی که دوران زندگی مشترک برای زوجین ایجاد می کند باعث شده که باشگاههای ازدواج در سراسر کشور و استانهای مختلف تشکیل شود و مربیان پس از گذراندن دوره های آموزشی در این باشگاه خدمات مشاوره ارائه می دهند.

مدیرکل پیشگیری از آسیبهای اجتماعی بهزیستی با اشاره به اینکه زوجهای جوان و همچنین افراد در معرض آسیب و یا آسیب دیده می توانند برای دریافت مشاوره به باشگاه ازدواج مراجعه کنند، تاکید کرد: هر یک از این مربیان 15 سال سابقه تدریس و مشاوره دارند و به طور حتم می توانند اطلاعات خوبی در اختیار زوجهای جوان قرار دهند.

به گفته وی ، تمامی موسسات و دستگاههای مختلف می توانند از مدرسین باشگاه برای برگزاری دوره مشاوره در ارگانهای خود استفاده کنند.

اقطار در مورد آموزشهای دوران بلوغ نیز گفت: طرحی در رابطه با ارائه آموزشهای دوران بلوغ نوجوانان و کودکان تدوین شده که این طرح در مدارس اجرا خواهد شد و همچنین بروشور ، کتاب و سی دی هایی آموزشی نیز در این زمینه تهیه شده است که در اختیار این افراد قرار می گیرد.

به گفته وی ، این طرح تا پایان سال در سراسر کشور و در تمامی استانها اجرایی خواهد شد.

اقطار با اشاره به اینکه در حال حاضر آموزشهای درستی برای دوران بلوغ دانش آموزان نداریم ، گفت: با استفاده از نظرات کارشناسان آموزشهای استاندارد برای دوران بلوغ ارائه می شود.
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"