کد خبر: ۲۷۴۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۶ - ۰۹ مهر ۱۳۹۳
مهر: فرمانده نیروی انتظامی گفت: جمهوری اسلامی ایران تکیه گاه ثبات در منطقه است.

سردار اسماعیل احمدی مقدم پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران استان همدان اظهار داشت: دشمنان از ابتدای انقلاب تلاش کردند به امنیت ما خدشه وارد کنند.

وی در مورد وضعیت امنیتی کشور گفت: فعالیت اطلاعاتی دشمن، اقدامات تروریستی، قاچاق مواد مخدر و مشروبات الکلی و تهاجم فرهنگی در کنار فشار های سیاسی، تحریم های اقتصادی و غیره همه برای این بوده که مانع پیشرفت ایران شوند اما هوشیاری دستگاه سیاسی، امنیتی و قضایی موجب شده تهدیدها به عنصر سازنده تبدیل شود.

فرمانده نیروی انتظامی در این مورد ادامه داد: کشوری که با چالش های مختلف زندگی کرده است امروز در شرایطی قرار دارد که نه تنها خودش در امنیت کامل است بلکه سکویی برای امنیت کشورهای دیگر است.

احمدی مقدم اظهار داشت: کشور های دیگر برای امنیت دست به سوی جمهوری اسلامی ایران دراز کردند و جمهوری اسلامی ایران تکیه گاه ثبات در منطقه است.

وی گفت: کسانی که از کشور به سفر حج مشرف می شوند این موضوع را به عینه درک می کنند و می بینند تا از مرز خارج می شوند چه شرایطی در کشور های دیگر وجود دارد.

فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه در یک دهه شاخص های امنیتی رو به بهبود است، اظهار داشت: گروگانگیری، سرقت مسلحانه، استفاده از فضای مجازی و جرایم آن، تهاجم فرهنگی و تهاجم به فضای خصوصی افراد با استفاده از فضای مجازی و اهداف دیگر به خوبی توسط پلیس کنترل شده است.

احمدی مقدم با اشاره به اینکه در حالیکه تعداد خودرو ها افزایش یافته است در تصادفات کاهش داریم، افزود: این موضوع نشان از کار آمدی نیروی انتظامی دارد.

وی در خصوص استان همدان نیز گفت: بارها و بارها تکرار شده است که در استان همدان جرایم سیر نزولی دارد و کم است و تنها در روز 21 فقره سرقت اتفاق می افتد.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه در 186 روز سال که گذشته است نزدیک به چهار هزار فقره جرم در استان همدان رخ داده است، ابراز داشت: سرقت ها در استان از نوع خرد بوده که 60 درصد سرقت ها را شامل می شود.

وی در مورد تشکیل قرارگاه سرقت در استان همدان نیز عنوان داشت: با تشکیل قرارگاه سرقت در استان، سرقت ها در استان 29 درصد کاهش پیدا کرده است.

احمدی مقدم در ادامه سخنان خود تاکید داشت: استان همدان با 32 درصد کاهش تخلفات پیشرفت خوبی دارد.

فرمانده نیروی انتظامی در مورد شبکه های اجتماعی مانند، وایبر و واتس آپ و غیره نیز اظهار داشت: در این مورد ساز و کار امنیتی وجود دارد و کارگروه عالی امنیت وجود دارد که مباحث فیلترینگ را تشخیص می دهد.

وی در این مورد افزود: متاسفانه این برنامه های اجتماعی قربانیان خود را داوطلبانه به قربانگاه می برند و در معرض جرم قرار می دهند و بعدا قربانی به ما اعتراض می کند که چرا برخوردی نکردیم.

فرمانده نیروی انتظامی ابراز داشت: ما با شبکه های اجتماعی موافقت یا مخالفتی نداریم و استفاده از آنها مشروط به رعایت ملزومات است و بهتر است که این شبکه ها داخلی باشد تا مورد سوء استفاده قرار نگیریم.

وی ادامه داد: این شبکه ها اطلاعات افراد را خرد خرد جمع می کنند و به دشمنان اجازه می دهند که در حریم خصوصی افراد وارد شوند.

فرمانده نیروی انتظامی در خصوص مبارزه با مواد مخدر و قلیان در جامعه و سفره خانه ها گفت: متاسفانه سفره خانه ها و قهوه خانه ها از حالت سنتی خارج شده است و به عنوان مکانی برای تفرجگاه جوانان تبدیل شده که خانواده ها نیز با این موضوع مخالفند.

احمدی مقدم در ادامه افزود: احساس امنیت نیز تابع امنیت است و رسانه ها نیز در توسعه احساس امنیت و انعکاس امنیت و قانون مندی پلیس در این راستا و باز تاب آن نقش دارند.

 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"