کد خبر: ۲۷۴۷۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۲ - ۱۳ مهر ۱۳۹۳

لزوم اعمال محدودیت نسبت به واردات خودروهای پر مصرف و لوکس به کشور

به گزارش خبر خودرو،عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : باید واردات خودرو های پر مصرف و لوکس که ارزبری بالایی داشته و مورد استفاده اقشار مختلف جامعه نیست، محدود شود.

سید محمد بیاتیان در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : باید نسبت به واردات خودروهایی از ایمنی بالاتر و مصرف سوخت کم تری برخوردار هستند و قابلیت رقابت با خودرو های داخلی را را دارند، وارد کشور شوند.

وی تصریح کرد : البته هر گونه مدیریت بر واردات خودرو باید در راستای حمایت از تولید ملی و جلب سلیقه مشتریان داخلی صورت گیرد  .

وی با اشاره به لزوم حرکت جدی برای خودروساز شدن در دنیا تاکید کرد : هر چند در این زمینه مشکلات و ایراداتی تا امروز وجود داشته اما مدیران تصمیم گیر در حوزه صنعت کشور و خودروسازی باید تصمیم گرفته و نسبت به ارتباط بهتر دانشگاه و ارتقای کیفیت محصولات داخلی تلاش بیشتری نمایند. 

وی با توجه به طرح مدیریت بر واردات خودرو اظهار داشت : ممنوعیت واردات خودرو از کشورهایی که ایران را تحریم کردند اقدام بسیار خوب و سازنده ای است و باید بسیار زودتر از اینها در این خصوص تصمیم گیری می شد.

وی با اشاره به تاثیر این طرح بر ایجادانحصار خودروسازی در کشور یاد آور شد : این طرح واردات خودروهای خارجی را مطلقاً ممنوع نخواهد کرد بنابراین از سایر کشورهایی که این امکان وجود داشته باشد واردات خودرو صورت خواهد گرفت.

نماینده بیجار در خانه ملت در ادامه با اشاره به لزوم ارتقا کیفیت و تنوع در صنعت خودرو گفت : در صورتی که دولت سهام خودش را به بخش خصوصی واگذار کند و دولت نیز کار نظارتی بر این بخش داشته باشد بخش خصوصی به دنبال تنوع محصولات و کیفیت خواهد بود.

بیاتیان در ادامه مشکل و معضل جدی صنعت خودرو را دخالت دولت در این صنعت دانست و گفت : اگر صنایع خودروسازی از عرصه دخالت دولت ها و مدیران سیاسی پاک شود و نگاه سیاسی به صنعت خودرو نداشته باشد شرایط بهتری در این صنعت ایجاد می شود

وی تصریح کرد  : در شرایطی که دولت سهامداری و یا تصدی گری و دخالت کند شاهد پسرفت و نارضایتی مشتریان و در نهایت نابودی صنعت خودرو در آینده نه چندان دور خواهیم بود.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
طراحی و تولید: "ایران سامانه"