کد خبر: ۲۷۶۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۳ - ۲۰ مهر ۱۳۹۳

اولويت هاي سازمان استاندارد براي توسعه زيرساخت هاي کيفي

به گزارش گروه صنعت خبرخودرو ، وزیر صنعت ، معدن و تجارت در مراسم روز جهانی استاندارد گفت: برغم همه تلاش های انجام شده هنوز زیرساخت کیفی کشور به طور کامل مستقر نشده است.

 محمدرضا نعمت زاده گفت : در آستانه تدوین برنامه ششم توسعه باید اقدامات اساسی در اولویت سازمان ملی استاندارد قرار گیرد.

وی افزود: اولین اولویت آن است که زیرساخت کیفی کشور با تقسیم کار بین سازمان ها و مجامع دولتی و خصوصی استقرار یابد.

نعمت زاده گفت : دومین اولویت این است که نظام اندازه گیری نرخ کیفیت محصولات با تدوین استاندارد و شاخص های مرتبط با هدف افزایش کیفیت محصولات تولیدی به صورت هر ساله مد نظر باشد.

نعمت زاده با تاکید بر اینکه سومین اولویت باید رفع موانع فنی تجاری با تدوین آیین نامه مناسب و جهت ایجاد تسهیلات تجارت خارجی صورت گیرد ، گفت: چهارمین اولویت این است که نهادهای ارزیابی انطباق با تدوین شیوه نامه مناسب ارزیابی سیستم ها را انجام دهند.

وی از تجهیز آزمایشگاه های استاندارد با فناوری روز دنیا به عنوان پنجمین اولویت نام برد و گفت: ضروری است در برنامه ششم و با عنایت به سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی مبنی بر پوشش استاندارد بر همه تولیدات داخلی ، احکام استاندارد سازی و تقویت کیفی کشور پیش بینی شود.

نعمت زاده ، استاندارد را نیاز ضروری صنعت ، تولید و خدمات کشور دانست و گفت: باید شیوه های استاندارد سازی با فناوری های روز دنیا تجهیز شود که به تسهیل تولید و تجارت خارجی کشور کمک خواهد کرد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"