کد خبر: ۲۷۶۷۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۲۶ مهر ۱۳۹۳

با طرح سوال از وزیر صنعت نیز مساله قیمت خودرو حل نمی شود

به گزارش خبر خودرو، عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : بازنگری در قیمت خودرو همچنان از موارد قابل پی گیر در کمیسیون صنایع و معادن مجلس است منتهی در این جریان طرف حساب کمیسیون صنایع ،خودروسازان نیستند و صرفا در این ارتباط  شورای رقابت باید پاسخ گو باشد.

سید محمد بیاتیان در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ، افزود : در جریان بررسی قیمت خودرو ، کمیسیون صنایع و کمیته تحقیق و تفحص از صنعت خودرو به این نتیجه رسید که فرمول شورای رقابت ، فرمول نادرستی است و به ضرر مصرف کننده است به طوری که اگر برخی اتفاقات در صنعت خودرو رخ دهد و بر اساس آیتم هایی که در نظر گرفته شده اعدادی جایگزین شوند ممکن است حتی قیمت خودرو صفر شود.

وی گفت : در فرمول قیمت گذاری خودرو ، شورای رقابت ضرایبی را در نظر گرفته است که ممکن است با اعمال آن قیمت خودرو صفر شود  به همین جهت معتقدیم که فرمول شورای رقابت نادرست است.

وی تصربح کرد : امروز کمیسیون صنایع و معادن مجلس طرف خود را صرفا شورای رقابت می داند و با توجه به اینکه این شورا ، تحت نظر دولت قرار دارد این شورا باید در فرمول اخیر قیمت گذاری تجدید نظر نماید.

عضو کمیته تحقیق و تفحص از صنعت خودرو با اشاره به قرائت گزارش نهایی این کمیته در مجلس اعلام کرد : هر چند به صورت قانونی جریان تحقیق و تفحص از صنعت خودرو پایان یافته است اما اعضای کمیته تحقیق و تفحص همچنان موارد قید شده در گزارش نهایی این کمیته و اتفاقات این حوزه و جریان قیمت ، کیفیت و مدیریت در صنعت خودرو را رصد  کرده و پی گیری می کند که آیا این موارد توسط نهاده های ذی ربط پی گیری می شود یا نه ؟

بیاتیان با توجه به موضوع طرح سوال از وزیر صنعت و معدن در مجلس و رفع ابهامات موجود در خصوص قیمت خودرو گفت : به نظر نمی رسد با حضور وزیر و طرح سوال از ایشان در مجلس وضعیت قیمت خودرو مشخص شود بلکه باید برخی شفافیت ها در این حوزه بوجود آید .

وی اظهار داشت : بر اساس گزارش نهایی کمیته تحقیق و تفحص چنانچه در مشکلاتی و نابسامانی های ساختاری موجود در حوزه خودرو بازنگری و تغییراتی صورت گیرد بدون اینکه خودروسازان متضرر شوند قیمت خودرو کاهش خواهد یافت منتهی باید برخی اقدامات ساختاری در روند مدیریتی و تولید خودرو به وجود آید قطعا با این تغییرات ، شاهد سیر کاهشی در قیمت خودرو خواهیم بود.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"