کد خبر: ۲۷۷۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۲۷ مهر ۱۳۹۳

پی گیری قیمت تندر 90  در جلسه این هفته شورای رقابت

به گزارش خبر خودرو ، عضو ناظر شورای رقابت گفت : در جلسه این هفته شورای رقابت قیمت برخی از خودروها از جمله تندر 90 پی گیری و اعلام می شود.

نادر قاضی پور در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : البته شورای رقابت حق قیمت گذاری ندارد و تنها می تواند دستورالعمل قیمت گذاری خودروها را اعلام نماید.

وی تصریح کرد : متاسفانه شورای رقابت در این مدت کم کاری کرده و بدون داشتن اطلاعات مستند و به جای اینکه دستورالعمل قیمت گذاری را اعلام کند قیمت خودروها را نیز تعیین کرده که اقدامی خلاف قانون است.

وی گفت : نمایندگان مجلس و به خصوص اعضای کمیسیون صنایع و معادن معتقدند که قیمت هایی که امروز تعیین شده ، واقعی نیستند بلکه عملکرد بسیار برخی مدیران مختلف در گذشته به خصوص مدیران و تامین کنندگان قطعات باعث این افزایش بی رویه قیمت شده است.

وی اظهار داشت : نمایندگان معتقدند که می توان با راهکارهایی قیمت خودروها را تا حدودی کاهش داد البته خودروسازان نیز باید در جهت افزایش بهره وری و کاهش هزینه های اضافی و انضباط مالی اقدامات جدی تری داشته و در این راستا حرکت نمایند.

عضو کمیسسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی  گفت : در صورتی که قطعات مورد نیاز خودروسازان ، بدون واسطه از قطعه سازان تامین و به خط تولید خودروسازان ارسال شود قطعا این اقدام تاثیر زیادی در روند قیمت ها خواهد داشت.

قاضی پور تاکید کرد : متاسفانه اطلاعات ارسالی به شورای رقابت برای تعیین دستورالعمل قیمت گذاری خودرو ، اطلاعات کامل و صحیحی نیست و این مساله در تصمیمات شورای رقابت و قیمت ها تاثیر گذاشته ا ست.

وی همچنین در خصوص اعلام قیمت تندر 90 توسط شورای رقابت گفت : در جلسه این هفته شورای رقابت این مساله پی گیری و اعلام خواهد شد.

نماینده ارومیه در خانه ملت همچنین به موضوع بازنگری در قیمت خودروها اشاره کرد و اظهار داشت : در جلسه ای که با حضور مدیران شرکت های خودروساز و وزیر صنعت ، معدن و تجارت و معاونین ایشان در کمیسیون صنایع و معادن برگزار شد وزیر صنعت و معدن متعهد شدند که با افزایش تولید در شرکتهای خودروساز قطعا این مساله در قیمت ها تاثیر گذاشته و در این راستا اقدام نمایند.

قاضی پور افزود :  خوشبختانه تولید خودرو در ماههای اخیر روند صعودی داشته بنابراین باید به تدریج این مساله در قیمت ها تاثیر بگذارد اما به نظر می رسد در حال حاضر شرکتها در بحث هزینه ها به نقطه سر به سر رسیدند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"