کد خبر: ۲۷۷۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۸ - ۲۷ مهر ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو، یک فعال بازار خودرو گفت : عدم شماره گذاری برخی از خودروها در یکی دو هفته اخیر موجب رکود در بازار خودروهای داخلی گردید.

رفع رکود از بازار با آغاز شماره گذاری خودروها

به گزارش خبر خودرو، یک فعال بازار خودرو گفت : عدم شماره گذاری برخی از خودروها در یکی دو هفته اخیر موجب رکود در بازار خودروهای داخلی گردید.

نیکخواه در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : الزام قانونی نصب کپسول آتش نشانی بر روی خودروها و عدم شماره گذاری برخی خودروها از سوی پلیس در این ارتباط ، متاسفانه موجب در گیری نمایندگی ها با مشتریان و رکود در بازار خودرو شده است.

وی تصریح کرد : اعمال این گونه تصمیمات از سوی استاندارد و پلیس راهنمایی و رانندگی و اعلام عدم شماره گذاری خودروها هر چند ماه یکبار به دلایل و بهانه های مختلف به تدریج موجب سلب اعتماد بازار از خودروهای داخلی می شود.

وی گفت : متاسفانه پلیس راهنمایی و رانندگی بدون توجه به شرایط کنونی بازار خودروهای داخلی و آسیبی که عدم شماره گذاری به مشتریان این خودروها که غالبا جزء اقشار متوسط و گاها ضعیف جامعه هستند این گونه تصمیمات را اجرایی می کند .

وی با اشاره به آغاز شماره گذاری خودروها از روز گذشته ، تاکید کرد : البته از هفته گذشته مشکل شماره گذاری خودروها رفع اما عملا از ابتدای هفته جاری شماره گذاری خودروها آغاز شده است که امید است در روند بازار خودروهای داخلی تاثیر مثبتی بگذارد هر چند عدم شماره گذاری خودروها در اعیاد قربان و غدیر مشکلات زیادی را برای مردم و مشتریان ایجاد کرد.

وی با اشاره به وضعیت بازار خودرو در آستانه ماه محرم و صفر گفت : همواره در روزهای ابتدایی ماه محرم بازار خودرو با کمی رونق مواجه می شود اما اینکه امسال و پس از رکودی که در هفته ای اخیر بواسطه عدم شماره گذاری بوجود آمد مجددا رونق گیرد بسیار ضعیف و دور از انتظاراست.

وی افزود : به جهت رکود بازار خودرو در هفته های گذشته ، هیچ گونه تغییر قیمتی در بازار خودروهای داخلی صورت نگرفته است.

وی همچنین از تداوم رکود دربازار خودروهای وارداتی خبر داد و گفت : افزایش عرضه و کاهش تقاضا همچنان موجب رکود در بازار خودروهای وارداتی شده است.

این فعال بازار خودرو در ادامه تصریح کرد :  متاسفانه رکود در بازار وارداتی ها، فروشندگان را ناگزیر به کاهش قیمت کرده است به طوری که نسبت به چند ماه اخیر قیمت خودروهای وارداتی چند درصدی کاهش یافته است.

نیکخواه افزود : البته  ورود مدل خودروهای 2015 در قیمت خودروهای مدل های پایین تر مثل 2013 و 2014 تاثیر گذاشته و موجب افت قیمت انها شده است.

وی ضمن اشاره به آینده بازار خودرو گفت : پیش بینی می شود جزء تقاضای محدودی که در یکی دو مدل از خودروهای داخلی وجود خواهد داشت تقریبا بازار خودرو طی روزهای آینده به خواب زمستانی برود و بعید است در ماههای آینده این بازار رونق گیرد اما می توان به وضعیت بازار خودرو از بهمن ماه به بعد امید داشت.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"