کد خبر: ۲۷۷۲۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۸ - ۲۷ مهر ۱۳۹۳

2 ربات صنعتي ساخت تام به نمايش درآمد

 به گزارش گروه صنعت خبر خودرو،  دومين کنفرانس بين‌المللي رباتيک و مکاترونيک با حضور تام و ساير بخش‌هاي فعال در حوزه رباتيك در دانشكده مهندسی مكانيك دانشگاه خواجه نصيرالدين طوسي برگزار شد.

در این کنفرانس سه روزه، تام در کنار سایر فعالین حوزه رباتیک با نمایش دو ربات صنعتی ساخته شده توسط اين شركت در نمایشگاه جانبی کنفرانس حضور یافت.

از آنجا که ايران از جمله کشورهاي در حال توسعه در حوزه رباتيک و مکاترونيک محسوب مي‌شود، اين رويداد نقطه عطفي براي مهندسين و متخصصين از سازمان‌هاي آکادميک و صنعتي در راستاي دستيابي به نيازهاي امروزي و آينده صنعت رباتيک محسوب مي‌شود.

هدف تام نیز از شرکت در این کنفرانس تعامل بیشتر با مراکز علمی، صنعتي و نيز جذب نیروهای متخصص و نخبه بوده است.

در همین راستا تام توانسته با همکاری با مراکز دانشگاهی، برخی پروژه‌های تحقیقاتی خود را به اتمام برساند که از جمله آن می‌توان به سيستم‌هاي ویژن مرتبط با ربات و همکاری با  دانشگاه‌های صنعتي شريف و شاهرود اشاره کرد. این همکاری نه تنها به پیشبرد پروژه­های تام کمک می‌کند بلکه افزایش توان علمی و در کنار آن یادگیری را نيز در پی دارد. علاوه بر آن در چنین کنفرانس‌هایی تقاضاهای رباتیک صنایع مطرح می‌شود. از جمله مي‌توان به تقاضاي انجمن گياهان دارويي ايران اشاره كرد.

شایان ذکر است در مراسم  افتتاحيه دومين کنفرانس بين المللي رباتيک و مکاترونيک، مدير طرح ملي ربات انسان‌نما خبر از رونمایی نسل سوم ربات انسان­نمای سورنا در زمستان امسال داد.

تام نیز که در نسل اول ربات  سورنا حمایت مالي، علمی و فنی از اين پروژه را به عمل آورد، این پتانسیل را دارد تا توانایی فنی و تجارب 16 ساله خود در این حوزه را به دست اندرکاران ربات انسان­نمای سورنا عرضه کند.

علاوه بر این تام هم اکنون عضو فعال کمیته ارتباط با صنعت انجمن رباتیک ایران است و از طریق این کمیته ارتباط فعالی با مرکز همکاری‌های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری دارد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"