کد خبر: ۲۷۷۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۳ - ۲۷ مهر ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو ، مراسم اختتامیه دوره آموزش مربیان خانه های کودک سراهای محلات شهر تهران با مشارکت "معاونت حمل و نقل و ترافیک "و "معاونت امور اجتماعی و فرهنگی" شهرداری تهران در" ایوان شمس " برگزار شد...

سرای محلات یکی از بهترین مراکز آموزش مهارت های ایمنی عبور و مرور به کودکان هستند

به گزارش  خبر خودرو،  مراسم اختتامیه دوره آموزش مربیان خانه های کودک سراهای محلات شهر تهران با مشارکت "معاونت حمل و نقل و ترافیک "و "معاونت امور اجتماعی و فرهنگی" شهرداری تهران در" ایوان شمس " برگزار شد،در این جلسه که با حضور" مهندس تشکری هاشمی" معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران  انجام شد ، جمعی از اصحاب رسانه و مسئولان و معاونان سازمان حمل و نقل و ترافیک حضور داشتند .

از دیگر مسئولان که در این برنامه حضور بهم رسانیدند ؛ "حجت الاسلام ناصحی" رئیس کمیسون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران ، "مهندس سنندجی" مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی ، "مهندس آذروش" مدیر عامل ستاد معاینه فنی شهر تهران ، "مهندس جباری زادگان " مدیر روابط عمومی و معاونت آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک و جمعی از مسئولان معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و  مسئولان و مربیان خانه های کودک سراهای محلات شهر تهران بودند.

معاون آموزش سازمان حمل ونقل و ترافیک در حاشیه اختتامیه دوره آموزشی مربیان خانه های کودک سراهای محلات شهر تهران گفت : از آنجا که کودکان در زمینه برنامه های آموزشی ترافیک ، آموزش پذیری بیشتری نسبت به سایر مخاطبان دارند و در عین حال آسیب پذیرترین افراد در حوادث ترافیکی به شمار می روند،  بنابراین خانه های کودک سراهای محلات یکی از بهترین مراکز برای آموزش مهارت های ایمنی عبور و مرور به کودکان قبل از ورود به جامعه به حساب می آیند.

وی در ادامه افزود : به همین جهت با هدف ارتقای فرهنگ ترافیک موضوع آموزش 300 مربی خانه های کودک در دستور کار این معاونت قرار گرفت . انتقال صحیح آموزه های ترافیکی  به بیش از ده هزار کودک در رده  سنی  3 تا 6  سال در خانه های کودک، هدف اصلی برپایی این دوره آموزشی بوده است .

جباری زادگان  گفت: این دوره در مهر ماه  و طی 5 روز متوالی  و با بهره گیری از اساتید مجرب در دو حوزه کودک و فرهنگ ترافیک ، در مرکز آموزش علمی کاربردی حمل و نقل ترافیک برگزار شد و در پایان این دوره آموزشی ، آزمونی کتبی در دو بخش تستی و تشریحی از مربیان گرفته شد و 98 درصد از شرکت کنندگان موفق به قبولی در این آزمون شدند . ضمن اینکه مباحث مورد آموزش به مربیان  در قالب یک کتابچه آموزشی در اختیار آنها  قرار گرفت .

وی در خاتمه  افزود : با توجه به اهمیت آموزش ترافیک برای رده های سنی کودکان زیر سن دبستان ، برای نخستین بار دوره آموزشی مربیان خانه های کودک سراهای محلات شهر تهران با هدف ارتقاء آگاهی و دانش ترافیکی برای حدود 300 نفر از مربیان خانه های کودک در زمینه آموزش ایمنی عبور و مرور در معابر شهری از سوی معاونت آموزش سازمان حمل و نقل و با مشارکت اداره کل آموزش های شهروندی معاونت اموراجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برگزار شد .

"حجت الاسلام ناصحی " رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص اهمیت نقش آموزش دهندگان به کودکان در زمینه ترافیک گفت : جای بسی خوشبختی است که مربیان خانه های کودک وقت  و عمر خود را صرف آموزش به آینده سازان کشور می کنند چرا که کار آموزش کار انبیاست .

وی در ادامه افزود : مربیان که کار آموزش فرهنگ ترافیک به کودکان را برعهده دارند ، باید بدانند که چه کار خطیری را بعهده دارند و با این آموزش ها فرهنگ فردای جامعه را در زمینه ترافیک قطعا تحت تاثیر قرار داده و به یقین رفتارهای ترافیکی در آینده ارتقا خواهد یافت .

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"