کد خبر: ۲۷۷۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۷ - ۲۸ مهر ۱۳۹۳

فارس: وزیر خارجه آمریکا و نخست‌وزیر استرالیا در حاشیه مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید اندونزی در «جاکارتا» با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

«جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا با «تونی ابوت» نخست‌وزیر استرالیا در حاشیه مراسم تحلیف «جوکو ویدودو» رئیس‌جمهور جدید اندونزی دیدار و گفت‌وگو کرد.

کری قبل از دیدار با ابوت، پیام تشکر اوباما را به نخست‌وزیر استرالیا رساند و گفت که آمریکا نمی‌تواند شریک محکم‌تری از استرالیا داشته باشد.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: من سلام گرم اوباما و احترام وی و تمام مردم آمریکا را برای تلاش‌های رو به افزایش استرالیا در ائتلاف بین‌المللی با خود آورده‌ام. من برای تمایل منسجم استرالیا برای افزایش و حفظ ارزش‌ها و منافعی که برای ما حائز اهمیت است، بسیار احترام قائل هستم.

کری در ارتباط با همکاری آمریکا برای مبارزه با تروریست‌ها گفت: «من می‌خواهم بگویم که تلاش‌های شما در خصوص مبارزان خارجی که متأسفانه شما در سطح محلی آن را تجربه کردید، این پیام را به همه ابلاغ می‌کند که این موضوع تا چه اندازه اهمیت دارد که تلاش‌های جهانی برای آن صورت گیرد و به ما کمک می‌کند که خطرات را درک کنیم.»

کری اعلام کرد که تمایل دارد با نخست‌وزیر استرالیا درباره ایران، افغانستان، دریای جنوب چین و موضوعات دیگر بحث و گفت‌وگو کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"