کد خبر: ۲۷۷۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۷ - ۲۸ مهر ۱۳۹۳

معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات از ساماندهی سیم کارت‌های فاقد نام و نشانی معتبر خبر داد و گفت: سیم کارت‌هایی که به صورت انبوه فروخته شده‌اند کنترل و جمع آوری می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس، غلامرضا داداش‌زاده گفت: مطلقاً هیچ سیم کارت ثبت نشده‌ای وجود ندارد. بلکه قبل از اینکه سازمان تنظیم مقررات محدودیت فروش سیم‌کارت‌ها به اشخاص حقیقی و حقوقی را وضع کند، برخی افراد سیم کارت‌هایی را به طور حجمی و با اطلاعات شخصی ناقص خریداری کرده‌اند که امکان سوء استفاده از آن وجود دارد.

وی اظهار داشت: لازم است اپراتورها، واگذاری سیم کارت را بر اساس اخذ نشانی کامل اشخاص حقیقی و حقوقی به تعداد مشخص حداکثر 10 سیم کارت برای اشخاص حقیقی انجام داده و نشانی کامل در پایگاه داده های اپراتورها ثبت شود.

داداش زاده خاطر نشان کرد: مناطق تقسیم بندی شده توسط سازمان تنظیم مقررات، بر اساس گزارش‌هایی که در این زمینه به آنها داده می‌شود؛ سیم کارت‌هایی که به صورت انبوه فروخته شده اند را کنترل و جمع آوری می‌کنند.

معاون نظارت و اعمال مقررات ادامه داد: در صدد هستیم در آینده نزدیک از طریق اخذ اطلاعات در سامانه‌های رسمی کشور، اپراتورها احراز هویت و آدرس تایید شده را داشته باشند و با اتصال سامانه ثبت نام اپراتورها به سامانه‌های رسمی کشور، شناسایی افراد دارای سیم کارت به راحتی صورت گیرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"