کد خبر: ۲۷۷۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۲۹ مهر ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، با اشاره به آمارهای ارائه شده در خصوص خسارات ناشی از حوادث ترافیکی گفت : با توجه به اینکه در شهر تهران علاوه بر تصادفاتی که با سازش طرفین یا مراجعه به بیمه مساله و اختلاف خود را در زمینه تصادفات حل می کنند ...

لزوم توجه ویژه به آموزش های ترافیکی کودکان

به گزارش خبر خودرو،  معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، با اشاره به آمارهای ارائه شده در خصوص خسارات ناشی از حوادث ترافیکی گفت : با توجه به اینکه در شهر تهران علاوه بر تصادفاتی که با سازش طرفین یا مراجعه به بیمه مساله و اختلاف خود را در زمینه تصادفات حل می کنند ، روزانه بین 500 تا 600 تصادف منجر به کروکی داریم و این میزان تصادف در شهر تهران آمار بالایی را در زمینه مشکلات ترافیکی نشان می دهد.

مهندس سید جعفر تشکری هاشمی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو گفت : با در نظر گرفتن هزینه ها و خسارات مالی و جانی  که تصادفات بر شهروندان و مدیریت شهری تحمیل می کند، نیاز به اجرای برنامه هایی در جهت کاهش هزینه ها احساس می شود. عمده دلیل به وجود آمدن صحنه های دلخراش تصادف ، پایین بودن سطح آگاهی رانندگان و عابران پیاده است .

وی در ادامه افزود : به همین سبب معاونت حمل ونقل و ترافیک و در راس آن شهرداری تهران ، موضوع آموزش های شهروندی را در اولویت اقدامات خود برای حل معضل ترافیک تهران قرار داده است . همچنین معاونت حمل و نقل برنامه های مفصلی را با موضوع آموزش های شهروندی  در زمینه ترافیک تدارک دیده و آن را به عنوان راهکار مقابله با این نوع تهدیدات در دستور کار خود قرار داده است .

تشکری هاشمی در خصوص لزوم توجه ویژه به آموزش های ترافیکی کودکان گفت : آنچه مسلم است اینکه ، کودکان آسیب پذیر ترین قشر جامعه  به لحاظ صدمات ناشی از تصادفات  هستند و آسیب های مستقیم و غیر مستقیم حوادث راهنمایی و رانندگی بر کودکان بیشتر و سنگین تر از سایر اقشار جامعه است .

وی در ادامه  افزود : کودکان به دلیل نداشتن تجربه حضور در جامعه و نا اشنا بودن با خطراتی که در معابر و خیابان ها آنها را تهدید می کند ، همواره در معرض خطرات و تهدیدات بیشتری هستند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفت : این معاونت برنامه های آموزشی ویژه ای را در مدارس و رسانه های عمومی و خانه های کودک سرا های محلات برای کودکان تدارک دیده است و از اقدامات مقدماتی برای این کار آموزش بیش از 300 مربی خانه های کودک  بوده  که با موفقیت به انجام رسید.

وی در ادامه افزود: اعتقاد ما بر این است که آموزش های مربوط به ترافیک مختص سن خاصی نبوده و بزرگسالان لازم است در بالا بردن سطح آگاهی های خود در زمینه موضوعات ترافیک  و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی پی گیر تر از کودکان خود باشند.

تشکری هاشمی در خصوص به کار گیری راهکارهای  موثر برای الزام راکبین به رعایت حقوق عابران پیاده گفت :  با داشتن درک مناسب از موضوع آموزش ،  به عنوان درک درست و واقعی از مسایلی که می تواند زندگی افراد را مورد تهدید قرار دهد ، می توان به  میزان زیادی از خسارات و صدمات جبران ناپذیر ناشی از تصادفات کاست .

وی در خاتمه گفت : برای مجاب کردن افراد هنجارشکن ترافیکی ،  نیاز به سختگیری های قانون گذار است و در همین راستا لازم است تا پلیس راهنمایی و رانندگی قوانین را برای افراد هنجار گریز به شکل جدی  و با رعایت مفاد تنبیهی و محرومیتی آن به اجرا در آورد و  متخلفان باید بدانند که نادیده گرفتن قانون کم هزینه نخواهد بود

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"