کد خبر: ۲۷۷۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۸ - ۳۰ مهر ۱۳۹۳

محمدحسین امید معاون اداری مالی وزارت علوم در سومین کارگاه تخصصی آشنایی با روال‌های مقاوم‌سازی ساختمان‌های دانشگاه‌های کشور با اعلام خبر منطقه‌بندی‌های جدید دانشگاه‌های کشور، اظهار داشت: در منطقه‌بندی جدید دانشگاه‌ها به دبیران و شورای مناطق، اختیارات و امکانات بیشتری می‌دهیم تا انگیزه بیشتری بین آنان به وجود آید و در ازای آن مسئولیت‌های بیشتری نیز از آنان خواهیم خواست.

وی افزود: امید است در برنامه ششم توسعه بتوانیم حکمی را از برنامه داشته باشیم که حداقل بخشی از ساختمان‌های میراثی و با ارزش در دانشگاه‌ها را مقاوم سازی کنیم.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم به زلزله بم اشاره کرد و گفت: در واقعه بم نزدیک به 500 نفر از دانشجویان جان خود را از دست دادند و پس از این زنگ خطر، بحث نوسازی، بازسازی و مقاوم‌سازی خوابگاه‌ها مطرح شد که در ابتدا در دوره‌ای به این امر پرداخته شد ولی پس از مدتی متوقف شد و هم اکنون اگر اتفاقی در تهران بیفتد کمتر از یک سوم خوابگاه‌های شهر تهران در مقابل زلزله مقاوم هستند.

امید با اشاره به دیدگاه متفاوت مجلس شورای اسلامی و دولت به آموزش و پرورش و آموزش عالی، خاطرنشان کرد: در آموزش و پرورش بحث گستره آن مطرح است و شاید این نگاه به صورت سنتی باقی مانده است ولی هم‌اکنون 13 میلیون دانش‌آموز و 5 میلیون دانشجو در سراسر کشور داریم و نسبت تعداد دانشجویان به تعداد دانش‌آموزان نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته و امیدوارم این نگاه و باوری که همکاران آموزش و پرورش در مجلس شورای اسلامی و دولت ایجاد کردند و قدم‌های خوبی که برداشته‌اند و بیش از دو سوم مدارس کشور مقاوم‌سازی شده‌اند در آموزش عالی نیز اتفاق بیفتد.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزیر علوم با اشاره به اینکه سالی هزار میلیارد تومان از سوی خیرین به آموزش و پرورش کمک می‌شود و این امر کمک بزرگی برای این مجموعه است، تصریح کرد: ورود خیرین به آموزش عالی نیز بسیار چشمگیر بوده است و 170 هزار مترمربع پروژه توسط خیرین در مرحله بهره‌برداری قرار دارد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون 3 میلیون مترمربع پروژه در آموزش عالی در دست ساخت است، افزود: امیدواریم ساختمان‌های ساخته شده، از نظر طراحی و اجرا، استفاده از انرژی‌های نو و مقاوم‌سازی، ساختمان‌هایی سبز باشند.

امید در پایان خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم سرانه فضاهای آموزشی، پژوهشی و خدمات رفاهی را به بالای 20 متر مربع برسانیم و اگر چنین مسیری را طی کنیم شاید در برنامه ششم توسعه بتوانیم حجم قابل ملاحظه‌ای از ساختمان‌های جدید را در آموزش عالی کشور بنا کنیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"