کد خبر: ۲۷۷۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۹ - ۳۰ مهر ۱۳۹۳
پنتاگون رسیدن یکی از محموله‌های تسلیحاتی به داعش که قرار بود به دست مبارزان کرد در کوبانی برسد را تائید کرد.
 
به گزارش فارس، استیو وارن سخنگوی پنتاگون رسیدن یکی از 28 محموله‌های تسلیحاتی به داعش که قرار بود به دست مبارزان کُرد در کوبانی برسد را تائید کرد.
 
این مقام ارشد ارتش آمریکا اعلام کرد که دو محموله از این 28 محموله به دست نیروهای کرد نرسید که یکی از این محموله‌ها توسط ارتش آمریکا نابود شد و یکی دیگر در اختیار داعش افتاد.
 
وی تصریح کرد که محموله‌ای که به دست داعش رسیده شامل سلاح‌های سبک و نارنجک‌های دستی به همراه مقادیری دارو بوده است که این تسلیحات نمی‌تواند منجر به پیشروی داعش شود.
 
روز گذشته داعش تصاویری را منتشر کرد که در آن نشان داده شده که سلاح‌هایی که آمریکا از آسمان برای مبارزان در کوبانی فرستاده در اختیار نیروهای داعشی قرار گرفته است.(جزئیات بیشتر)
 
درحالی که رسانه‌های آمریکایی تاکید کردند که این محموله به طور تصادفی در اختیار داعش قرار گرفته بسیاری از ناظران درباره این ادعا ابراز تردید کردند.
 
شهر محاصره شده کوبانی نزدیک به یک ماه است هدف حملات داعش قرار گرفته‌ است ولی با مقاومت مبارزان در این شهر تاکنون سقوط نکرده است. 
 
آمریکا از دو روز قبل برای کمک به نیروهای کرد در کوبانی که در محاصره نیروهای داعشی هستند، اقدام به ارسال سلاح از آسمان کرده است.
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"