کد خبر: ۲۷۸۰۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۱ - ۰۲ آبان ۱۳۹۳

لزوم افزایش توانمندی صنعت خودرو در حوزه طراحی و جذب تکنولوژی های جدید

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره بر نقش صنعت خودرو در رشد اقتصادی کشور گفت : صنعت خودرواز جمله صنایع تولیدی و موثر در اشتغالزایی است که هر گونه توجه و حمایت از آن موجب تحرک بیشتر این صنعت و رشد اقتصادی در کشور خواهد شد.

اسماعیل جلیلی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : صنعت خودرو به عنوان یکی از صنایع موثر در تولید ناخالص ملی باید مورد توجه جدی قرار گیرد تا با رونق و پویایی در این صنعت ، گردش منابع و فعالیت های تولیدی در این حوزه تداوم یابد.

وی تصریح کرد : البته در جریان خودروسازی در کشور جامعه هدف و بازار نیز که محصولات تولیدی در این حوزه را دریافت نماید مهم است و باید خدمات و کالایی که توسط خودروسازان ارائه می شود تابع استانداردهای تعریف شده داخلی و حداقل ملی باشد.

وی گفت : برای استمرار پویایی در صنعت خودرو باید خودروساز جامعه هدف و بازار مصرف داخلی را به لحاظ کیفیت در تولید و استانداردهای مورد نظر مشتری راضی نگه دارد تا تمایل به خرید خودروهای داخلی افزایش یابد.

وی با اشاره به لزوم توجه به استانداردها در صنعت خودرو داخل ، اظهار داشت : در صورتی که هر یک از گزینه های مورد نظر و مطلوب مشتری نادیده گرفته شود قطعا درصنعت خودرو تاثیر منفی خواهد گذاشت.

وی با طرح این سوال که آیا چنانچه شرایط مطلوب خودروهای تولید داخل به لحاظ مشتری نادیده گرفته شود بازار این کالا با مشکل مواجه می شود یا خیر ؟ افزود : هر گونه نادیده گرفتن دیدگاه مشتری به لحاظ کیفیت و استاندارد در صنعت خودرو قطعا بازار خودرو داخلی را با مشکل مواجه خواهد کرد.

نماینده خوزستان و مسجد سلیمان در خانه ملت با توجه به طرح برخی مسائل و ایرادات نسبت به صنعت خودرو تصریح کرد :  هر چند انتقاداتی توسط برخی رسانه ها در خصوص صنعت خودرو صورت می گیرد اما قطعا طرح این مسائل در راستای پویایی هر چه بیشتر صنعت خودرو و افزایش رضایتمندی و تامین نیاز مشتریان است.

جلیلی همچنین به اهمیت حضور صنعت خودرو در بازار رقابتی گفت : چه بپذیریم یا نپذیریم هر صنعتی که وارد بازاررقابت شود تحریم و تهدید همواره برای این صنعت وجود دارد لذا هیچ گاه این گونه مسائل از صنعت خودرو فاصله نخواهد گرفت.

وی افزود : در چنین شرایطی صنعت خودرو باید استراتژی را دنبال نمایند که علاوه بر اینکه عوامل تاثیرگذار بیرونی را بر حوزه خودروسازی مدیریت می کند بتوانند فشار ناشی از ان را بر این صنعت کاهش دهند مسلما در این استراتژی و رویکرد توجه به استاندارد ها و مطلوبیت هایی که مشتری برای دریافت این کالا مد نظر قرار می دهد از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با اشاره به حمایت های صورت گرفته از صنعت خودرو در سالهای اخیر ، تاکید کرد : خودروسازان باید هر چه سریع تر نقاط ضعف در این صنعت را پوشش دهد و به سمت توانمندی این صنعت در حوزه تکنولوژی و طراحی و جذب بازارهای جدید شود قطعا زنجیره ارزش تولید خودرو قابلیت لازم را برای کسب چنین مزیت هایی را دارد.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"