کد خبر: ۲۷۸۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۰ - ۰۱ آبان ۱۳۹۳

تسنیم: معاون وزیر خزانه داری آمریکا اعلام کرد کسانی که از تروریست‌های داعش نفت خریداری کنند، تحت تحریم‌های واشنگتن واقع خواهند شد.

به گزارش رویترز، "دیوید کوهن" معاون ضدتروریسم و اطلاعات مالی وزارت خزانه داری آمریکا امروز پنجشنبه اعلام کرد داعش بخش‌هایی از عراق و سوریه را در کمپینی خشونت‌بار به تصرف در آورده و اگر متوقف نشود می‌تواند تهدیدی برای آمریکا و متحدان آن باشد.

وی که قرار است در اندیشکده بنیاد صلح بین المللی کارنگی سخنرانی کند گفت: داعش با فروش نفت، باجگیری، اخاذی و دیگر فعالیت‌های جنایتکارانه و حمایت کمک کنندگان ثروتمند ماهانه ده‌ها میلیون‌ دلار به دست می‌آورد.

گفته می‌شود گروه داعش از طریق فروش نفت روزانه یک میلیون دلار در آمد کسب می‌کند. به نوشته رویترز اظهارات کوهن فعلا جامع‌ترین طرح راهبرد مالی ایالات متحده علیه داعش محسوب می‌شود.

معاون وزیر خزانه داری آمریکا گفت: اگر برخی سازمان‌های تروریستی تحت حمایت دولت ها را در نظر نگیریم، داعش احتمالا بهترین سازمان تروریستی از نظر جلب منابع مالی است که تا کنون با آن روبرو بوده‌ایم.

وی افزود: نفت، به طور خاص، یک منبع مالی کلیدی است. داعش از طریق بازار سیاه در سوریه و عراق، مقداری نفت را پالایش می کند و به قاچاقچیانی که آن را به ترکیه و اقلیم کردستان عراق منتقل می‌کنند، می‌فروشد.

کوهن همچنین مدعی شد دولت سوریه که در سال‌های اخیر درگیر جنگ با تروریست‌ها بوده است، ظاهرا با خرید نفت از داعش موافقت کرده است.

این مقام وزارت خزانه داری آمریکا در ادامه گفت حملات هوایی اخیر ائتلاف ضد داعش برخی پالایشگاه‌های تحت کنترل داعش را نابود کرده و درآمد نفتی این گروه را مختل نموده است اما مهم است که راه های دیگر جذب منابع مالی داعش شناسایی شده و از دسترسی آنها به نظام مالی رسمی جلوگیری شود.

وی گفت دلالان، تاجران، پالایشگاه‌ها، شرکت‌های حمل و نقل و تمام کسانی که نفت داعش را جابجا می کنند باید بدانند که ما سخت در حال کار برای شناسایی آنها هستیم و ابزارهایی برای توقف آنها داریم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"