کد خبر: ۲۷۸۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۳ - ۰۲ آبان ۱۳۹۳
مهر: در فصل جاری لیگ برتر فوتسال سه بازیکن همزمان به عنوان سرمربی در تیم‌های خود مشغول فعالیت هستند. وحید شمسایی در تیم تاسیسات دریایی، محمد کشاورز در تیم گیتی پسند و جواد اصغری مقدم در تیم دبیری تبریز به عنوان سرمربی - بازیکن کار می‌کنند.


تجربه ناموفق محمد کشاورز در تیم گیتی پسند که حتی منجر به استعفای وی هم شد، انتقاد بعضی از کارشناسان فوتسال از جمله عباس ترابیان رئیس سابق کمیته فوتسال را در پی داشت. بعد از این انتقاد بود که کمیته فوتسال هم دست به کار شد تا فعالیت همزمان یک بازیکن به عنوان سرمربی را به جز دارا بودن یک شرط، ممنوع کند.

بر اساس دستور العمل جدید کمیته فوتسال که هفته آینده به باشگاه‌ها ابلاغ می‌شود، بازیکنانی که مدرک مربیگری نداشته باشند، نمی‌توانند به عنوان سرمربی در تیم خود کار کنند. بر این اساس محمد کشاورز و جواد اصغری مقدم دو فردی هستند که با قانون جدید کمیته فوتسال باید قید سرمربیگری را بزنند.

سید رضا افتخاری با تایید این خبر گفت: طبق قوانین، مخالف فعالیت بازیکنان به عنوان مربی در تیم‌هایشان هستیم. هفته بعد دستورالعملی را به باشگا‌ه‌ها می‌دهیم که هیچ بازیکنی نمی‌تواند همزمان مربی باشد مگر اینکه مدرک مربیگری داشته باشد.

وی افزود: ما کشاورز را به عنوان سرمربی گیتی پسند قبول نداریم. همچنین جواد اصغری مقدم نمی‌تواند سرمربی تیم دبیری باشد. البته این قانون به نفع خود این بازیکنان هم هست. چون باشگاه‌ها می‌خواهند با یک تیر دو نشان بزنند و به جای هزینه بیشتر برای سرمربی، با بازیکنانشان به هدف برسند. این یک نوع خودزنی است.

رئیس کمیته فوتسال درباره اینکه آیا وحید شمسایی شامل این قانون خواهد شد یا خیر، گفت: شمسایی مدرک مربیگری دارد. ضمن اینکه وی شهاب سفال منش را به عنوان سرمربی معرفی کرده است. باشگاه‌های گیتی پسند و دبیری تبریز هم باید یک نفر دیگر را به عنوان سرمربی انتخاب کنند.

افتخاری همچنین با اشاره به واکنش خسوس کاندلاس سرمربی تیم ملی فوتسال از مربیگری بازیکنان بدون مدرک در لیگ ایران، تصریح کرد: خسوس معتقد است فوتسال ایران هنوز حرفه‌ای نشده است که چنین اتفاقاتی در آن رخ می‌دهد. خسوس می‌گفت از شکل گیری این پدیده در ایران تعجب کرده و اگر فوتسال ایران حرفه‌ای بود اجازه چنین کاری را نمی‌داد.

رئیس کمیته فوتسال در پایان در پاسخ به این سئوال که "با وجود تعدادی از مدیران عامل ذی نفع در هیات رئیسه سازمان لیگ، چه ضمانت اجرایی برای این قانون وجود خواهد داشت"؟ تاکید کرد: سازمان لیگ فوتسال به آیین نامه فیفا استناد کرده و این موضوع ارتباطی به هیات رئیسه ندارد. هر باشگاهی که این قانون را اجرایی نکند، قطعا به کمیته انضباطی ارجاع داده می‌شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"