کد خبر: ۲۷۸۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۰۳ آبان ۱۳۹۳
خبرگزاری مهر: گوگل باز هم خبرساز شد، این بار با پرش از لبه فضا. این عملیات شگفت انگیز امروز توسط معاون رییس این غول ارتباطاتی جهان امروز صورت گرفت.

دو سال پیش بود که فلیکس باومگاتنر با پرش از ارتفاع 38 کیلومتری زمین خبرساز شد و حتی نامش در کتاب رکوردهای جهانی گینس به ثبت رسید. او رکوردی را شکست که چند دهه دست نخورده باقی مانده بود.

این عملیات تاریخی از اتمسفر فوقانی زمین آغاز شد و این درحالی بود که میلیونها نفر در سراسر جهان به طور زنده شاهد این رویداد هیجان انگیز بودند. اما اکنون رکورد تازه دیگری در این زمینه به ثبت رسیده است.

چند ساعت پیش آلن ایتیس معاون رییس شرکت گوگل از ارتفاع 41 کیلومتری زمین پرید تا باز هم حضور انسان در لبه فضا با هیجانی مضاعف همراه باشد.

این عملیات دیدنی در آسمان "رازول" در نیومکزیکو انجام شد. انجام این برنامه درحالی صورت گرفت که برخلاف عملیات پرش باومگاتنر که با حضور شرکت "ردبول" به عنوان اسپانسر سرشناس صورت گرفت، عملیات پرش آلن ایتیس چندان پر سر و صدا نبود.

در این برنامه دیدنی آلن درحالی که از بالونی آویزان بود که در هر دقیقه 300 متر بالا می رفت خود را به ارتفاع 38 کیلومتری زمین رساند. او در این عملیات لباس مخصوص فضانوردی برتن داشت که توسط شرکت اکتشافات فضایی Paragon طراحی و ساخته شده است.

پس از گذشت حدود دو ساعت آلن به ارتفاع مورد نظر رسید و جالب اینکه پس از آغاز سقوط تنها در عرض 90 ثانیه به سرعت صوت رسید.
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"