کد خبر: ۲۷۸۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۰۴ آبان ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو ، عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان با اشاره به رشد تولید خودرو در سال جاری گفت : با تلاش مدیران خودروساز به خصوص شرکت ایران خودرو و مساعدت وزیر صنعت ، معدن و تجارت خوشبختانه در سال جاری تولید خودرو افزایش حدود 50 درصدی را در مقایسه یا مدت مشابه سال قبل داشته است.

تلاش دولت برای بهبود وضعیت قطعه سازان

به گزارش خبر خودرو ، عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان با اشاره به رشد تولید خودرو در سال جاری گفت : با تلاش مدیران خودروساز به خصوص شرکت ایران خودرو و مساعدت وزیر صنعت ، معدن و تجارت خوشبختانه در سال جاری تولید خودرو افزایش حدود 50 درصدی را در مقایسه یا مدت مشابه سال قبل داشته است.

رضا رضایی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : در این روند قطعه سازان با تمام مشکلاتی که بر سر راه فعالیت قطعه سازان وجود داشت تلاش خوبی را داشتند .

وی گفت : با افزایش تولید خودرو و قطعات چرخه نقدینگی در شرکتها افزایش یافت البته نقدینگی که سود چندانی را به همراه نداشت و صرفا با هدف کسب رضایت مشتریان چنین تلاشی صورت گرفت.

وی با تاکید بر اینکه هم اکنون قیمت قطعات تولیدی سودی را برای قطعه سازان به همراه ندارد ، تصریح کرد : در این جریان بانک ها قرار بود که تسهیلاتی را از محل حمایت های دولت به صنعت قطعه و خودرو اختصاص دهند که  متاسفانه این موضوع محقق نگردید .

وی گفت : متاسفانه با بالا رفتن نرخ انرژی و نیروی کار و همچنین افزایش 6 تا 7 درصدی اقلام پلیمری نسبت به سال گذشته و نداشتن نقدینگی کافی قطعه سازان برای افزایش تولید با مشکلات نقدینگی بیش از سال گذشته مواجه شدند.

وی با اشاره به برنامه دولت برای رشد تولید و رونق اتقصادی در کشور گفت : معمولا در دنیا زمانی که اقتصاد کلان یک کشوری با مشکل مواجه می شود اولین کاری که دولت آن کشور و مسئولین مرتبط انجام می دهند اختصاص تسهیلات بانکی به بخش های تولیدی و صنعتی است تا شرایط کسب و کاربرای تولیدکنندگان روان تر شود .

وی افزود : قطعا نتیجه این روانی موجب رشد تولید به لحاظ کمی و کیفی ، توزیع بهتر محصولات ، افزایش اشتغالزایی و روان تر شدن چرخه نقدینگی در اقتصاد کشور و نهایتا کاهش تورم و بهبود شرایط اقتصادی کلان کشور خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نباید فضای کسب و کار ایران به جهت اعمال تحریم ها با دیگر کشورها مقایسه  شود ، یاد آور شد : با وجود تحریم ها و محدودیت های موجود خوشبختانه در سال جاری با حمایت مسئولان و تلاش مدیران شرکتهای خودروساز و همچنین حضور موثر و پررنگ قطعه سازان رشد قابل توجهی در تولید خودرو در کشور صورت گرفت.

این فعال صنعت قطعه سازی کشور تغییر دولت را در بهبود اوضاع سیاسی و اقتصادی کشور موثر ذکر کرد و گفت : با حضور دولت یازدهم خوشبختانه شرایط قطعه سازی کشور روند مثبتی را طی کرده است .

رضایی تصریح کرد : بهبود در روند فعالیت قطعه سازان موجب افزایش تولید در این بخش از صنعت شده است اما افزایش کیفی به جهت تداوم  آثار تحریم ها همچنان در اختیار خودروساز و قطعه ساز نیست به همین چهت تاکنون تغییرات جدی در این حوزه شاهد نبوده ایم.

وی در ادامه به اقدامات دولت در کنترل تورم و ارائه بسته های حمایتی خروج از رکود پرداخت و اظهار داشت : هر چند تلاش هایی از سوی دولت در بهبود شرایط اقتصاد و تولیدی در کشور صورت گرفته اما همچنان تغییراتی که در حوزه تولید و صنعت خودرو و قطعه سازی انتظار می رود در این بخش ها صورت نگرفته است.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"