کد خبر: ۲۷۸۸۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۰۸ آبان ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو، بررسی عملکرد حمل ونقل برون‌ شهری در نیمه نخست سال جاری در شورایعالی هماهنگی ترابری کشور نشان می دهد که میزان استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی جاده‌ای در این مدت نسبت به مدت مشابه در نیمه نخست سال گذشته 19 درصد کاهش داشته است.

كاهش 19 درصدي در استفاده از وسايل حمل و نقل عمومي جاده‌اي

به گزارش خبر خودرو، بررسی عملکرد حمل و نقل برون‌ شهری در نیمه نخست سال جاری در شورایعالی هماهنگی ترابری کشور نشان می دهد که میزان استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی جاده‌ای در این مدت نسبت به مدت مشابه در نیمه نخست سال گذشته 19 درصد کاهش داشته است.

در نشست 176 شورایعالی هماهنگی ترابری کشور اعلام شد : در نیمه نخست امسال 88 میلیون نفر و در مدت مشابه پارسال 109 میلیون نفر از طریق وسایل حمل ونقل عمومی جاده ای برون شهری جا‌به‌جا شده اند که با توجه به کم نشدن سفرها نشان می‌دهد که مسافران در سال 93 از وسایل شخص حمل ونقل بیشتر استفاده کرده‌اند.

همچنین در بخش عملکردحمل ونقل جاده‌ای در حوزه ترانزیت در نیمه امسال

6 میلیون و 800 هزار تن تزانزیت شده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد 7 درصدی را در وزن کالا‌های ترانزیتی از کشور را نشان می‌دهد.

در شورایعالی هماهنگی ترابری کشور اعلام شد: در حوزه ریلی در شش ماهه نخست امسال 13.2 میلیون نفر مسافر و 17 میلیون تن کالا از طریق راه‌آهن جا‌به‌جا شده است.

همچنین در بخش حمل ونقل هوایی در مجموع پروازهای داخلی و خارجی در نیمه نخست امسال 15 میلیون نفر جا‌به‌جا شده‌اند که در مقایسه با سال گذشته رشد 16 درصدی را نشان می‌دهد.

در بخش عملکردحمل ونقل دریایی در نیمه نخست امسال، 8/8 میلیون نفر از طریق شناورهای دریایی جا‌به‌جا شدند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 11 درصدی را نشان می دهد.

بررسی راهکارهای رفع موانع و روانسازی تردد در مرزهای زمینی از دیگر نکات مورد بررسی در نشست 176 شورایعالی هماهنگی ترابری کشور بود، که پس از تبادل نظر اعضا تصمیم های لازم برای رفع موانع گرفته شد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"