کد خبر: ۲۷۸۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۴ - ۰۹ آبان ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو، معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، ايجاد نظم و انضباط ترافيكي در شهر را نيازمند اجراي كامل قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي دانست و گفت: بايد هر گونه قانون­شكني از سوي افرادی كه به قانون احترام نمي‌گذارند، مورد رسیدگی قرار گیرد.

فرهنگ­سازی و هوشمندسازی دو اولویت اصلی مدیریت ترافیک تهران

به گزارش خبر خودرو، معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، ايجاد نظم و انضباط ترافيكي در شهر را نيازمند اجراي كامل قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي دانست و گفت: بايد هر گونه قانون­شكني از سوي افرادی كه به قانون احترام نمي‌گذارند، مورد رسیدگی قرار گیرد.

مهندس سيد جعفر تشكري هاشمي افزود: «فرهنگ‌سازي» در حوزه ترافيك و «هوشمندسازي» در اين حوزه، دو اولويت اصلي مديريت شهري در زمينه ترافيك است كه هر دو موضوع در دستور كار اين معاونت قرار دارند و به صورت جدي دنبال مي‌شوند.

وي با اشاره به اين كه آگاهي­بخشي و اطلاع‌رساني، اصلي­ترین زيرساخت «فرهنگ‌سازي» و فيبر نوري، مهم‌ترين زيرساخت «هوشمندسازي» در زمينه ترافيك است، اظهار كرد: در حوزه «فرهنگ­سازي»، موضوع برقراري نظم و انضباط ترافيكي در شهر كه احترام به قوانين و مقررات و رعايت حقوق ديگران از جمله آثار مثبت آن محسوب مي‌شوند، مورد توجه قرار مي‌گيرد.

مهندس تشكري هاشمي با بيان اين كه در حوزه «هوشمندسازي» نيز تجهيز شبكه معابر به امكانات كنترل هوشمند مورد توجه قرار خواهد گرفت، تصريح كرد: كنترل محدوده طرح ترافيك و محدوده طرح زوج و فرد، تخلف عبور از چراغ قرمز و تخلف سرعت غیر مجاز در بزرگراه‌ها از جمله موضوعاتي هستند كه در اين حوزه به صورت ویژه به آن‌ها پرداخته خواهد شد.

وي با اشاره به اين كه اداره كلان‌شهري همچون تهران در قرن بيست و يكم با استفاده از روش‌هاي سنتي امكان‌پذير نمي‌باشد، اظهار كرد: بايد از تكنولوژي‌ روز دنيا در اداره شهر بهره‌ بگيريم و از اين رو، علاوه بر «فرهنگ‌سازي» اصولي در حوزه ترافيك، «هوشمندسازي» سريع در اين حوزه را نيز در دستور كار قرار داده‌ايم.

مهندس تشكري هاشمي با بيان اين كه از اول آبان با وقوع پديده وارونگي گرما (اینورژن)، آلودگي هواي تهران تشديد مي‌شود، تصريح كرد: اجراي طرح‌هاي مقطعي همچون ممنوعيت ورود خودروها به محدوده‌اي از شهر بر اساس زوج و فرد بودن پلاك به عنوان اقدامي براي كاهش آلاينده‌های هوا در کلان شهر تهران، شاخص مناسبي نبوده و پاسخ‌گوي مديريت آلودگي هوا نيست.

معاون شهردار تهران در پايان با تأكيد بر اين كه به منظور مديريت آلودگي هوا بايد تا جاي ممكن از اجراي طرح‌هاي مقطعي، غير علمي و نا كارآمد اجتناب می‌كنيم، خاطرنشان كرد: به جاي جلوگيري از تردد خودروها بر اساس پلاك زوج يا فرد، بايد از حركت خودروهایي كه بالاترين آلایندگی را توليد مي­كنند، ممانعت كنيم و مبناي تردد خودروها به جاي آخرين رقم پلاك‌ آن‌ها، می­بایست شدت آلودگی­ای باشد كه از اگزوز آن‌ها متصاعد مي‌شود.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"